'Kanal İstanbul'un Altyapısıyla İlgili Sorunumuz Yok'



Yıldırım, TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu  Başkanı Erol Kaya ile üyelere, Bakanlığın yatırımları hakkında bilgi verdi.

Amaçlarının Türkiye'yi geleceğe hazırlayacak önemli projelerde, kamu  kaynaklarının öncelikli alanlarda en verimli şekilde kullanılması için gerekli  çalışmalara hız kesmeden devam etmek olduğunu ifade eden Yıldırım, komisyon  üyelerinin görüş ve değerlendirmelerinin kendileri için yol gösterici olacağını  belirtti.

253,5 milyar harcandı

Bakanlığın çalışmaları hakkında bilgi veren Yıldırım, bugüne kadarki 3  bin 705 projenin parasal tutarının 253 milyar 517 milyon lira olduğunu,  projelerin 135 milyar liralık kısmının tamamlandığını, 117 milyar liralık  kısmıyla ilgili çalışmaların devam ettiğini söyledi.

Yıldırım, 2015 itibarıyla 24 bin 280 kilometreye ulaşan bölünmüş yol  ağını, 2019'da 30 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini anlattı. Yollara  ilişkin projelerde geç kalındığını dile getiren Yıldırım, ölümlü kazalarda  kusurda daha önce birinci ve ikinci sırada yer alan yolların, artık beşinci ve  daha aşağıda yer aldığını, trafikle ilgili hem vatandaşların hem de sürücülerin  eğitilmesi gerektiğini kaydetti.

'Silüet mayısta ortaya çıkacak'

Dünyanın 4. en büyük açıklığa sahip köprüsü olan Yavuz Sultan Selim  Köprüsü'nün silüetinin mayısta ortaya çıkacağını dile getiren Yıldırım, söz  konusu köprünün hizmete girmesiyle birinci ve ikinci köprüdeki kamyon, ticari  otobüs ve ağır vasıta araçlarının tamamının buraya yönlendirileceğini ve 7 gün 24  saat geçişin olacağını belirtti.

Tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu 3 Katlı Büyük  İstanbul Tünel Projesi hakkında da bilgi veren Yıldırım, toplu ulaşıma hizmet  edecek projenin çalışmalarının başladığını ve iki sene süreceğini söyledi.  Yıldırım, bu şekildeki hibrit tünelin dünyadaki ilk deneme olacağını dile  getirdi.

'Alt yapıyla ilgili sorunumuz yok'

CHP İstanbul Milletvekili Gülay Yedekci'nin, Kanal İstanbul Projesi  ile ilgili TBMM'ye sevk edilen "torba kanun" tasarısındaki düzenlemenin projenin  altyapısını oluşturacağını söylemesi üzerine Yıldırım, proje ile ilgili komisyon  üyeleriyle yapılacak toplantıda ayrıntılı bilgi vermek istediğini kaydetti. Yıldırım, söz konusu düzenlemenin, Kanal İstanbul Projesi'nin yasal  altyapısını oluşturan bir düzenleme olmadığını dile getirerek, "Kanal İstanbul'un  altyapısıyla ilgili sorunumuz yok." dedi.

Projenin hem Bakanlığın hem de Karayolları Genel Müdürlüğünün görev  alanına girdiğini anlatan Yıldırım, şöyle konuştu: "Düzenleme ortaklık payı (DOP) ile 13 milyar dolar maliyeti olan bir  projenin çözülmesi söz konusu değil. İmar uygulamalarında düzenlenen ortaklık  payı, sadece planlı alanlar için söz konusu. Bu düzenlemeyle su yolu geçecek yine  kamu hizmeti niteliğinde bir projenin de düzenlemede ortaklık payına konu olması,  yani İmar Kanunu'nda ilgili bölüme ilave yapıyoruz. Bizim yol, demiryolu,  havayolu yapımında yaşadığımız sorun mera, otlak gibi alanların bedelsiz  kullanılmasıdır. Ona yönelik düzenleme var. Bu iki düzenleme projenin gecikmeye  mahal vermeden yapılmasını öngören ve imar düzenlemelerinde maliyeti azaltmaya  yönelik düşünceden kaynaklanıyor."