Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Genel Müdürlüğü
(TCK), ağır vasıtaların yoğun kullandığı devlet yolları ile otoyollarda
çökmelere karşı dayanıklı ve tekerlek izi tutmayan ''taş mastik
asfalt'' kullanmaya karar verdi. Ulaştırma Bakanlığı
yetkililerine göre, TCK, 1998'de
Tarsus-Adana-Gaziantep yolunda ilk kez "taş mastik asfalt"
uygulaması yaptı. Bu uygulamadan elde edilen olumlu sonuçlar üzerine TCK, "taş
mastik asfalt" uygulamasını genişletme kararı aldı.
TCK, bölge
müdürlüklerine gönderdiği genelde, ağır vasıtaların yoğun kullandığı devlet
yolları ile otoyollarda çökmelere karşı daha dayanıklı ve ağır vasıtaların
tekerlek izini tutmayan "taş mastik asfalt" kullanılmasını
istedi.
Daha az ses yayıyor
Ulaştırma
Bakanlığı yetkilileri, bitüm miktarı diğer kaplama türlerine göre daha fazla
olan "taş mastik asfalt", çevre ve iklim koşullarına göre daha uzun ömürlü
olduğunu belirtti.
Karışımında sert taş kullanılan taş mastik
asfaltın yüzey özelliklerinden dolayı çevreye daha az ses yaydığını belirten
yetkililer, söz konusu kaplamanın ağır vasıtaların yol açtığı tekerlek izine
karşı dayanıklılığının da daha yüksek olduğu bildirdi.
TCK, bu
yıldan itibaren, ağır taşıt trafiği olan devlet yolları ile otoyolların yapım
ihalesi şartnamelerinde, kullanılacak kaplama türünü "taş mastik asfalt" olarak
belirleyecek.
Ayrıca, bu yıl ihalesi yapılacak yaklaşık 600
kilometre yola "taş mastik asfalt" serilecek.