Karayolları'nın Acı İtirafı: Bolu Tüneli’nde Sismik Araştırma Yapılmadı
Sağlık Bakanı Recep Akdağ’ın, “Hastanelerimiz
dayanıksız” itirafının ardından, bir itiraf da Karayolları Genel Müdürü
Cahit Turhan’dan geldi. Turhan, 1999 depreminde hasar gören
Bolu Dağı Tüneli’nin inşasından önce sismik araştırma
yapılmadığını söyledi.
“Bölgede bu derece büyük bir deprem beklenmiyordu. Biz de ona göre ihaleye
çıktık” diyen Turhan’a CHP’li Süner, “En ağır afetler göz önüne
alınmalıydı. Yok böyle bir şey” diye tepki gösterdi. Turhan bunun üzerine,
“Bizim önceliğimiz ulaşımın sağlanması. Fay hatları üzerine köprü, tünel
yapılabilir. Önemli olan bunların depreme dayanıklı olması” dedi.
Tünel Yıkılır mı?
Bolu Tüneli’nin Kuzey Anadolu Fay Hattı
üzerinde kurulması nedeniyle depreme dayanıklılığı sürekli tartışma konusu oldu.
Projesi 1980’li yıllarda sismik bir çalışma yapılmadan hazırlanan tünelin
sözleşmesi 1990’da imzalandı. İlk kazma 1994’te vuruldu ve proje 2006
sonunda hizmete açılabildi. 1999’daki depremde viyadüklerin zarar
görmesi üzerine proje revize edildi. Ancak yine de yeterli görülmedi. 2005’de
bir açıklama yapan Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Ulaşım Ulusal Çalışma Grubu Başkanı
Prof. İlyas Yılmazer, Bolu Dağı Tüneli’nin 20 yıl içinde
meydana gelebilecek ilk depremde yıkılacağını iddia etti.