Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri arasında ekonomik ve ticari ilişkilerin gelişmesine önemli katkı sağlaması beklenen Kars-Tiflis demiryolu projesi, 2003 yılı yatırım programına alındı.
Öncelikli olarak yük taşıma amacı ile kullanılması planlanan ve 350 trilyon lira dış para gereği bulunan demiryolu hattı için, yaklaşık 423 trilyon liralık bir yatırım yapılması öngörülüyor.
İstanbul “tüp geçit” sistem ile entegre edilmesi planlanan Kars-Tiflis demiryolunun yapımına yönelik proje ve ihale çalışmalarının, önümüzdeki günlerde başlatılması öngörülüyor. DLH Genel Müdürlüğü’nün 2003 yılı yatırım programına yeniden alınan Kars-Tiflis demiryolunun finansmanı, dış kaynaklardan karşılanacak.
Öncelikli olarak yük taşıma amacı ile kullanılması planlanan ve 350 trilyon lira dış para gereği bulunan demiryolu hattı için, yaklaşık 423 trilyon liralık bir yatırım yapılması öngörülüyor. Kars-Tiflis demiryolunun tamamlanmasıyla birlikte, Avrupa’nın bölgeye dönük demiryolu ulaşımı Türkiye üzerinden olacak ve Türk Cumhuriyetlerine kadar kesintisiz taşımacılık yapılabilecek.
120 kilometre uzunluğundaki demiryolu hattının büyük bölümü Türk topraklarında inşa edilecek. Çeşitli tünellerin yapımını da içine alan proje kapsamında elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesisleri ile çok sayıda istasyon inşaat işleri de yer alıyor.
Bu arada 2005 ile 2006 yıllarında tamamlanması öngörülen Kars-Tiflis demiryolunun ikinci bir kolunun da, yeni bir demiryolu hattı ile Trabzon limanına kadar ulaşması planlanıyor.