Karşıyaka Tüneli Yine İhale Edildi



İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, Devlet Demiryolları ile ortaklaşa hayata geçirdiği 80 kilometrelik Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi kapsamında inşa edilen 3 kilometre uzunluğundaki Karşıyaka Tüneli'yle yeraltındaki 3 istasyonun yapım işi, karşılaşılan sorunlar nedeniyle tahmin edilenden daha da pahalıya mal oldu. Söz konusu inşaat işi için yapılan ihalede belirlenen 48 milyon YTL'lik harcamaya ulaşılınca belediye, ilk ihaleyi tasfiye edip ikinci ihaleye çıkma kararı aldı. Bu çerçevede 2. ihale önceki gün gerçekleştirildi.

Karşıyaka Tüneli inşaatında, zemindeki su miktarının yüksek olması ve binaların tünel inşatına çok yakın bulunması, hattın çevresinde sağlı sollu olarak dizilen 100'e yakın apartman açısından risk oluşturmuştu. Barajlarda uygulanan özel bir yöntemle bu sorun aşılırken, binaların kaymasını önlemek amacıyla çabuk donabilen beton enjekte edildi.

Maliyet arttı

İlk ihaleyi 48 milyon YTL teklif vererek kazanan Farsel-Hiperbol-Yertaş ortak konsorsiyumu, işi tasfiye etmek zorunda kaldı. 29 Aralık'ta gerçekleştirilen ikinci ihalede en düşük teklifi, 16 milyon 891 bin YTL ile Yüzey Yapı Üretim Limited Şirketi verdi. En yüksek teklif ise 29 milyon 486 bin YTL ile Öztaş İnşaat'tan geldi. İhaleye, Borege İnşaat ve Hiperbol firmaları da katıldı. Tekliflerin değerlendirileceği, kazanan firmanın yakında açıklanacağı bildirildi.

İlk ihalenin tasfiye edilecek olmasının, hattın işletmeye alınmasında gecikmeye neden olmayacağını belirten Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, ilk ihale bedeli olan kaynakla ancak 3 kilometrelik tünelle 3'ü yeraltında, biri yerüstünde toplam 4 istasyonun kaba inşaatlarının tamamlanabildiğini, geriye sadece istasyon ve tünellerdeki ince işlerin kaldığını söyledi. İkinci ihalenin kapsamında ayrıca, istasyonlardaki yürüyen merdiven, engelli asansörü ve fayans döşeme gibi işlerin de bulunduğu bildirildi.