Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından, Ekonomi Bakanlığı desteğiyle, Arçelik, Sabancı Holding, Türk Ekonomi Bankası (TEB) ve Türk Hava Yolları (THY) stratejik ortaklığında bu yıl üçüncüsü düzenlenen 'Türkiye İnovasyon Haftası'nda konuşan Levent Çakıroğlu; Arçelik olarak global pazarlarda gösterdikleri güçlü ve istikrarlı büyüme performansıyla beyaz eşya pazarının yarısına denk gelen Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'da son 5 yılda 5.'likten 2. sıraya yükseldiklerini söyledi. Çakıroğlu, "Faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda rekabetçi üstünlük oluşturarak, markalarımızı güçlendiriyoruz. Özellikle Ar-Ge birikimimiz ve inovasyon yetkinlerimiz bunda çok önemli rol oynuyor" diye konuştu.
Türkiye'de en fazla Ar-Ge merkezine saip ve sektörün de en fazla Ar-Ge'ye yatırım yapan şirketi olduklarını vurgulayan Çakıroğlu, bundan 23 yıl önce kurdukları Ar-Ge'nin, şirketin kendine özgü teknolojisini geliştirmesine imkan sağladığını aktardı. Kendi teknolojilerine sahip olmaları sayesinde dünyada istedikleri her pazara rahatlıkla girebildiklerinin altını çizen Çakıroğlu, pazara en uygun, tüketicilere fayda sağlayan, öncü, yüksek kaliteli ve çevreye duyarlı ürünleri dünya pazarlarına sunduklarını söyledi.
Ar-Ge ve teknoloji alanındaki çalışma ve yatırımlarının en somut göstergesinin aldıkları patentler olduğunu dile getiren Çakıroğlu, dünya patent liginde Türkiye'yi üst sıralarda temsil etmenin gururunu yaşadıklarını ifade etti. Şirket stratejilerinin ana taşıyıcılarının marka, tasarım, teknoloji, Ar-Ge ve inovasyon olduğunu belirten Çakıroğlu, şöyle devam etti:
"Teknoloji ve inovasyonu ayrı tutuyoruz. Arçelik'te inovasyonu sadece ürünle sınırlı görmüyoruz. Tüm süreçlerimizde inovasyon arayışındayız. Tüketici alışkanlıklarını ve yaşam tarzlarını yerinde inceliyoruz. Ev ziyaretleri ve etnografik araştırmalar, kullandığımız yöntemler arasında yer alıyor. Tüketicilerin beklentilerinin ötesine geçerek ürün ve hizmetler üretmeye çalışıyoruz.
Yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayacak iklimin ortaya çıkması çok önemli. Bu fikirlerin tüketiciye fayda sağlayacak ürün ve hizmetlere dönüştürülmesi önemli. İnovasyon için her zaman yeni teknoloji gerekmez. Mevcut teknolojilerin akıllıca kullanılmasıyla da bu mümkün. Bunun Arçelik'teki güncel örneği Güney Afrika'da elektrik olmayan kırsal bölgeler için geliştirdiğimiz, güneş enerjisiyle çalışan buzdolabıdır..."
"Bu yılı 12 milyar liranın üzerinde ciroyla kapatmayı hedefliyoruz"
Levent Çakıroğlu, geliştirdikleri yeni ürünler ve bunların özellikleri hakkında da açıklamalarda bulunarak, şirketin cirosunun son 5 yılda iki kat arttığını, bu yılı ise 12 milyar liranın üzerinde bir ciroyla kapatmayı hedeflediklerini belirtti. Gelirlerinin yüzde 60'ını yurt dışı faaliterlerinden elde ettiklerini dile getiren Çakıroğlu, Beko'nun son 6 yılda Avrupa'da pazar payını 2'ye katlayarak 2. sıraya yükseldiğini ve Avrupa beyaz eşya sektörünün en hızlı büyüyen markası olduğunu ifade etti.
Çakıroğlu, gelecekteki konumlarını inovasyon yetkinliklerinin belirleyeceğini yineleyerek, "Dünyada öncü ekonomiler arasında yer almamız, inovasyona yapılan yatırımla mümkün olacak. İnovasyonun toplumsal düzeyde sahiplenilmesi ve benimsenmesi gerekiyor. Bu alanda yapılacak çalışmaların desteklenmesi hepimiz için önemli bir sorumluluk" diye konuştu.