Atatürk Havalimanı’nın Pisti Genişliyor

İç hatlarda her 100 uçaktan 5’i, dış hatlarda her 100 uçaktan 15’i rötar yapıyor. Çözüm olarak Atatürk Havalimanı’ndaki pist genişletilecek. Yeni filolarıyla özel havayolu şirketlerinin açılması ve yurtdışından Türkiye’ye gelen uçak sayısının artması, Atatürk Havalimanı’nı kalabalıklaştırdı. Artık uçaklar kalkmak için pistte sıra bekliyor, seferler rötarlı gerçekleşiyor. Türk Hava Yolları’nın verilerine göre, iç hatlarda her 100 uçaktan 5’i, dış hatlarda her 100 uçaktan 15’i rötar yapıyor. Oysa çoğu zaman uçağın kapısı kapandıktan sonra pistte bekleyiş sürüyor.

THY Genel Müdürü Temel Kotil, çözüm olarak pistlerin genişletilmesini öneriyor. Kotil, “İkinci pistin boyu kısa, onun uzatılması için talimat var. Uzatılınca THY Genel Müdürlüğü’nün önüne gelecek” dedi.

Pist genişleyince park alanı artacak
Pistlerin genişletilmesiyle uçakların park alanları da artacak. Böylelikle bir uçak indikten sonra başka bir uçağın inmesi için pist daha çabuk boşalacak. Kotil, uçakların iniş aralıklarının da kısaltılması gerektiği görüşünde. Frankfurt Havaalanı’nda uçaklar 2.5 mil arayla inerken Türkiye’de bu rakam 7 mil düzeyinde.

Üçüncü bir havalimanına ihtiyaç var
THY Genel Müdürü, yolcuların da erken gelmelerini ve duty free’de çok vakit harcamamalarını öneriyor. Sabiha Gökçen Havaalanı’nın terminal kapasitesinin dolduğuna dikkat çeken Kotil, İstanbul’un üçüncü bir havaalanına ihtiyacı olduğunu düşünüyor.