Koç.net Türkçe CRM Çözümüyle 100 Bin KOBİ Hedefliyor



Koç.net ile Surado arasındaki işbirliği, düzenlenen basın toplantısıyla duyuruldu. Koç.net Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca, toplantıda yaptığı konuşmada, müşteri memnuniyetini odak noktalarına taşıyan büyük ölçekli şirketlerin CRM hizmetlerine öncelik verdiğini, ancak KOBİ'lerin uygulanabilir olduğunu düşünmedikleri ve önemli bir maliyet kalemi olarak gördükleri CRM'e gerekli yatırımı yapamadıklarını hatırlattı. Surado ile CRM'in gücünü kullanmak isteyen KOBİ'lere, ihtiyaçlarına ve bütçelerine uygun çözümler sunmak üzere bir araya geldiklerini anlatan Akarca, Surado'nun esnek hizmet yapısı ile dünya genelinde büyük ya da daha küçük çaplı birçok şirkete özel çözümler sunabilen bir şirket olduğunu ve Türkiye'yi önemsediğini söyledi.
    
Surado'nun Türkiye'de sunacağı çözümlerin tamamının Türkçeleştirildiğini, bunun KOBİ'ler açısından büyük önem taşıdığını anlatan Akarca, Türkiye'de kurulacak data merkezi sayesinde ise sistemlerin yurt dışında yaşanan sorunlardan etkilenmeyeceğini kaydetti. Piyasaya sunacakları ürünlerde odak noktalarının, farklı tarzda ve sektörde iş yapan KOBİ'lerin ihtiyaçlarını aynı anda karşılayacak bir ürün çıkararak, Türk kullanıcısının özel ihtiyaçlarına en iyi şekilde karşılık verebilecek çözümler yaratmak olduğunu söyleyen Akarca, bu bakış açısı ile Türkiye'de uygulanmak üzere KOBİ'lerin hizmet verdiği sektöre, çalışan sayısına ve ölçeğine uygun olabilecek ve farklı ihtiyaç ve çözümlere hizmet edebilecek grup ve profesyonel paketlerini geliştirdiklerini bildirdi. Şirketlerin ilk yatırım maliyeti olarak donanım, bakım ya da insan kaynağına ekstra bir bütçe ayırmasına gerek olmadığının altını çizen Akarca, sistemin şirkete maliyet avantajı kazandırdığını vurguladı.
    
Sistemin işleyişi hakkında da bilgi veren Akarca, şunları kaydetti:
    
''Surado CRM online çözümleri ile şirketler müşteri datasını girip toplantı raporlarından e-mail'e ve müşterisine verdiği tüm tekliflere kadar her türlü bilgiyi saklayıp, sonrasında bu bilgilere kolayca ulaşabilirler. Bu nedenle sistem, kişi-bağımsız hale gelir. Yine bu sistem yardımı ile şirketler müşterilerini kolayca kategorilere ayırabilir, bunun sayesinde farklı analizler yaparak müşteriye özel kampanyalar ya da promosyonlar hazırlayabilirler. Temelde sağladığı fayda ise müşteriyi daha iyi tanımlamak, ona kolayca ulaşmaktır. Bunlar da CRM hizmetlerinin sağladığı temel faydalardır ki doğru uygulandığında müşteri memnuniyetini artırır.''

Türkiye pazarında hedefleri konusunda bir soru üzerine Akarca, bu yıl sonuna kadar böyle bir pakete ihtiyaç duyacağının düşündükleri 1 milyon KOBİ'nin yüzde 10'una denk gelen 100 bin KOBİ'ye ulaşmayı hedeflediklerini, dört yıl içinde ise KOBİ'lerin yüzde 25'ine hizmet vermeyi planladıklarını bildirdi. Akarca, pazara sunacakları CRM grup paketin fiyatının aylık 59 lira, profesyonel paketin ise 89 lira olacağını, hizmetleri arasında ek paketlerin de yer aldığını bildirdi. CRM çözümlerinin Türkçeleştirmesini Surado ile birlikte yaptıklarını belirten Akarca, KOBİ'lerin bu konuda sıkıntı yaşamayacaklarını anlattı. Akarca, Azerbaycan'da da programın dağıtımı konusunda anlaştıklarını, diğer Türk cumhuriyetlerinde ise görüşmelerinin sürdüğünü bildirdi.
    
Surado 2 milyon dolar yatırım yaptı
    
Surado Genel Müdürü Sundip Doshi ise başarılı olmayı hedefleyen hiçbir global şirketin artık Türkiye'yi göz ardı edemeyeceğine dikkati çekti. Surado'nun da Türkiye'yi global iş stratejilerinde girmek istediği öncelikli pazarların içinde belirlediğini ifade eden Doshi, Türkiye'de KOBİ'lerin IT adaptasyonunun yüzde 80 oranında olduğunu gördüklerini bunun da kararlarında etkili olduğunu anlattı. 1995 yılından bu yana iki milyonun üzerinde kullanıcıya hizmet verdiklerini söyleyen Doshi, Türkiye çalışmaları için 2 milyon dolar düzeyinde yatırım yaptıklarını ve bu rakamın dört yıl içinde yapılacak diğer teknolojik yatırımlarla birlikte dört milyon doları bulacağını bildirdi. Doshi, dört yıl içinde Türkiye'deki çalışmaları için 120'den fazla kişiye istihdam sağlamayı planladıklarını söyledi. Türkiye'de bulut CRM üzerine odaklandıklarını, pazar geliştikçe kurumsal ürünlerle de Türkiye pazarına gireceklerini belirten Doshi, 'Doğru zamanda doğru yerdeyiz. Türkiye bizim için önemli bir sıçrama tahtası olacak. Burada bulunmaktan heyecan duyuyoruz'' dedi.