TBMM Genel Kurulu’ndaki 2021 Yılı Bütçe Görüşmelerinde milletvekillerinin karşısına çıkan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yap, işlet, devret modeliyle hayata geçirilen projeleri eleştiren muhalefeti hedef aldı. Karaismailoğlu, “garantili” projelerin toplam bedelini de açıkladı.
BirGün’de yer alan habere göre; CHP, HDP ve İYİ Parti milletvekilleri, bütçe görüşmelerinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın özel şirketlere yolcu ve araç garantisi vererek inşa ettirdiği projeleri eleştirdi. Yatırım rakamlarını paylaşan muhalefet, “Kamu zararına sebep oldunuz” eleştirisini yöneltti.
Genel Kurul kürsüsünden bütçe sunuşunu gerçekleştiren Karaismailoğlu, muhalefet milletvekillerinin Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) projelerine ilişkin paylaştığı rakamlara itiraz etti. CHP’li Deniz Yavuzyılmaz’ın Osmangazi Köprüsü’nün yapım ve işletmesini üstlenen şirketin yüzde 600 kâr ettiğine yönelik sözlerine tepki gösteren Karaismailoğlu, “Köprü ve otoyol yapım bedeli 6,7 milyar dolar, işletmeci tarafından yapılan kamulaştırma bedeli 248 milyon dolar, bakım, işletme, yenileme maliyeti 2 milyar dolar, finansman maliyeti 4,6 milyar dolar ve yedi yıl yapım, on beş yıl işletme süreci boyunca harcanacak bedel 13,6 milyar dolar. Buna karşın, garanti edilen bedel 12,9 milyar dolar.” ifadelerini kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, KÖİ modeli ile şirketlere çeşitli garantiler verilerek hayata geçirilen projelerin toplam bedelini de açıkladı. Karaismailoğlu, “2003 yılından bu yana, ulaşım ve iletişim alanında ürettiğimiz çok büyük ve önemli projeleri 910,3 milyar TL yatırım yaparak hayata geçirdik. Yatırımların daha hızlı tamamlanarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulabilmesi son derece önemli, o nedenle alternatif finansman kaynaklarını da değerlendiriyoruz. Bunun için özel sektörün dinamizmini de harekete geçirdik. Toplam 215 milyar TL’lik kamu özel iş birliği projesini başlattık, söz konusu yatırımların yüzde 86’sı tamamlandı.” dedi.