Konut Pazarlamada Yeni Yöntem: "Mahalleye Dönüş"



Hem kamu hem de özel sektörün yeni projelerinde mahalle kültürü vurgusu yapılıyor. Hürriyet'in haberine göre, son aylarda satışa çıkan mahalle konseptli projelerin yoğun talep görmesi dikkat çekiyor.

Çocuklu ailelerin tercihi

Ev alma kararında öncelik lokasyon oluyor. Özellikle büyükşehirlerde trafik sorunundan bunalanlar işlerine, çocukların okuluna ve sosyal hayata yakın ilçeleri seçiyor. Son dönemde metroya yakın noktada konumlanan konut projeleri öne çıkıyor. Lokasyon sonrasında ise projenin konsepti belirleyici oluyor. Özellikle çocuklu ailelerin öncelikli tercihleri mahalle konseptli projeler oluyor. Bu tip projelerle çocuklarının bilgisayar başında sosyalleşmesi yerine samimi bir mahallede ve güvenli bir ortamda vakit geçirmesini sağlanıyor. Geniş peyzaj alanları, çocuklar için oyun alanları ve yürüyüş parkurları ailelerin açık havada, doğa içinde keyifli zaman geçirmelerini sağlarken diğer yandan komşu ailelerle bir araya gelip kaynaşma imkanı da sağlıyor.

Mahalle projelerinde ne var?

Mahalle konseptli projeler, içinde caddeler ve bu caddeler etrafında oluşturulan katlı dükkânlar, bisiklet yolları, spor alanları ve çarşının olduğu bir yapıyla ayrışıyor. Çoğu zaman küçük bir meydana açılan, meydanda kafe ve restoranların bulunduğu mahalle konseptleri yakın dönemde geliştirici şirketlerin en çok tercih ettikleri projeler arasında yer almaya başladı. Metropol yaşamı içinde unutulmaya yüz tutan, samimi ve iletişim bağı güçlü mahalle dokusunun yeniden canlandırmayı hedefleyen bu projeler,  izole bir site yaşamından ziyade, cıvıl cıvıl bir sosyal çevre imkanı sunuyor. Geleneksel sokak yaşamından esinlenilen alışveriş alanları ile dikkat çeken  projeler  yer aldıkları bölgenin yeni çekim noktası halini de alıyor.

İsimler Türkçe

Geçtiğimiz yıllarda gayrimenkul projelerine ağırlıklı olarak yabancı isimler verilir, bu şekilde markalaşma hedeflenirdi. Son yıllarda yeni yapılarda konsept değişikliklerinin yanında Türkçe isimlerin tercih edilmesi de dikkat çekiyor. Artık konut alıcının daha net anladığı, telaffuzu kolay ve yalın isimler seçiliyor.

Alışveriş sokaklara çıktı

Son dönemde alışveriş merkezlerinde de konsept değişti. Özellikle içinde konut, ofis, otel ve alışveriş merkezi bulunan ve karma kullanımlı proje olarak anılan yerleşim birimlerinde cadde mağazacılığı öne çıkıyor. Büyük kapalı kutu alışveriş merkezleri yerine, eskilerin esnaf kültürünü de hatırlatan, açık hava alışveriş caddeleri inşa ediliyor.

Mahalle dönüşümü

Gayrimenkul sektörünün öncelikli gündem maddelerinden biri kentsel dönüşüm. Ülke genelinde 6.5 milyondan fazla konutun yenilenmesi hedefleniyor. 20 yıl sürecek dönüşüm sürecinde kamu yetkilileri mahalle konsepti vurgusu yapıyor. Yatay büyüme ve geleneksel mimari konularına ağırlık verilirken, dönüşüm sürecinde mahalle kültürünün tekrar hayata geçmesi gerektiği belirtiliyor. TOKİ Başkanı M. Ergün Turan da geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada çevreden yalıtılmış sitelerin, ilişkileri zayıflattığına dikkat çekerek, temel üretim yaklaşımı olarak mahalle konseptini kabul ettiklerini belirtmişti.