Krizde Toptan Satış Durdu, Entegre Perakendeye Yöneldi



Türkiye yapı sektörünün lider firmalarından Ata Holding'e bağlı Entegre, kriz döneminde perakende satışlara ağırlık verecek. Krizin inşaat sektöründeki büyük projeleri durma noktasına getirdiğini belirten Entegre Genel Müdürü Cem Çelik, "Yapı sektörüne yönelik 165 farklı ürünümüz var. Kriz döneminde alçı, sıva, kireç ve cephe uygulamaları gibi alanlarda toptan satışlar kesilince, biz de bireysel tüketiciye yöneldik" dedi.

Bu amaçla yapı sektöründe çok rastlanmayan bir biçimde reklam ve pazarlama harcamalarını artırdıklarını dile getiren Çelik, 2009 yılında bir önceki yıla göre yüzde 5-10 arası büyüyerek 50 milyon dolarlık ciroya ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.

Türkiye'yi "sıvamatik" ve "alçımatik" ile tanıştıran Entegre'nin 2006 yılında Lafarge-Ata ortaklığına son verip yoluna yüzde 100 Türk sermayesi olarak devam etme kararı aldığını hatırlatan Çelik, 2006'ya kadar iç pazara ürün yetiştirmekte zorlandıklarını, ancak iç pazardaki talebin düşmesi ile son 2 yıldır ihracata ağırlık verdiklerini söyledi.
 
Pazar 5 milyar dolara ulaştı

İhracatın toplam cirolarının yüzde 10'unu oluşturduğunu dile getiren Çelik, özellikle Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Rusya, Cezayir ve Libya pazarlarına yönelik çalıştıklarını kaydetti. Krizin iç pazarda inşaat sektörüne büyük darbe vurduğunu, büyük projelerin rafa kalktığını, inşaat ruhsatlarının son 6 ayda bıçak gibi kesildiğini anlatan Çelik, "Türkiye'de inşaat malzemeleri sektörü yaklaşık 5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. İnşaat ruhsatlarının artış ve azalışlarına karşı kendimizi korumak için ihracata ve perakende satışlara ağırlık veriyoruz" dedi.

Şu anda İstanbul-Ömerli ve Burdur'da iki ayrı tesiste üretim yaptıklarını dile getiren Çelik, krizin inişe geçmesiyle önümüzdeki yıl içinde yurtdışı da dahil olmak üzere yeni üretim tesisleri açmayı hedeflediklerini vurguladı.
Entegre olarak önemi her geçen gün artan ısı yalıtımı alanında "Turuncu Paket" adıyla yeni bir ürün geliştirdiklerini belirten Çelik, "Son yıllarda ülkemizde yapı ve yapı malzemesi konusunda denetim, yasal zorunluluk ve tüketici bilinçlenmesi daha çok beton, demir gibi ana malzemelere odaklandı. Isı yalıtımı gibi uygulamalara ise önem verilmedi. Oysa yalıtımlı bina yalıtımsız binaya göre ortalama yüzde 50 enerji tasarrufu sağlıyor. Bu yapılmadığı takdirde, ülkemizin milli servetinden her yıl 5 milyar dolar sokağa atılmış oluyor" diye konuştu.
Çelik, "Turuncu Paket" ile kullanıcı ve denetimcilerin dikkatini ısı yalıtım ve enerji tasarufuna çekmeyi de hedeflediklerini vurguladı.
 
Kriz İstanbul'da başladı, önce İstanbul'da biter

Türkiye genelinde 225 bayileri bulunduğunu ifade eden Entegre Satış Pazarlama Direktörü Kadir Ertorun da, şirketin yeni stratejisi çerçevesinde bayilerini bireysel tüketiciler konusunda eğittiklerini kaydetti. Ertorun, "Türkiye'de ekonomik krizler her zaman İstanbul'da başlar ve ülkeye yayılır. Krizden de ilk önce İstanbul çıkar. İnşaat ruhsatlarının artmaya başladığı an krizden çıkıyoruz demektir" diye konuştu. Kriz süresince talebi canlandırmak için reklam ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdiklerini ifade eden Ertorun, "Kurumsal satışlarda çok güçlüyüz. Kriz döneminde zayıf olduğumuz perakende satışlara yöneldik. Önümüzdeki 2 ay boyunca reklam kamyanyalarımızla bireysel tüketicilerin de aklında yer etmek istiyoruz" diye konuştu.