Küçüksu Şantiye Olacak



Osmanlı Padişahı 1. Mahmut zamanında İstanbul’un mesire yeri olarak kurulan Küçüksu Çayırı, yapılması planlanan 3. Boğaz Köprüsü nedeniyle tamamen yok olma tehlikesi yaşıyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın kararıyla çayırın 3. köprünün şantiyesi haline geleceğini söyleyen sivil toplum kuruluşları, “Küçüksu Çayırı’nda 3. Köprü şantiyesine hayır” adında bir imza kampanyası başlattı.

Çayıra beton tehdidi

Çevresinde Yıldırım Beyazıd tarafından yaptırılan 620 yıllık Anadolu Hisarı, saltanat kayıklarının gezdirildiği Göksu Nehri ve 154 yıllık Küçüksu Kasrı bulunan tarihi çayır, Ulaştırma Bakanlığı’nın aldığı kararla 3. Köprü’nün şantiyesi olarak ilan edildi.

Küçüksu Çayırı, iki yakayı birbirine bağlayacak beton blokların döküldüğü ve montaj edildiği alan olarak belirlendi. Deniz yoluyla Poyrazköy’e götürülecek olan dev beton blokların inşaatı sırasında yıllardır tahrip edilen bitki örtüsünün hiç kalmayacağını savunan Anadoluhisarı Turizm Kalkındırma Derneği, bir dizi etkinlikle çayırın şantiyeye dönüştürülmesine tepki gösteriyor.

“Şantiyeye hayır” imza kampanyası başlatan ve geçtiğimiz haftalarda el ele tutuşan insanlardan oluşan bir zincirle protesto gösterisini düzenleyen dernek üyeleri, çayırın 256 yıl önce olduğu gibi halkın kullanımına sunulmasını istedi. Dernek Başkanı Mustafa Babuz, 3. Köprü şantiyesinin bölgeye büyük zarar vereceğini söyledi.

‘Bölge talan edilecek’

Küçüksu Çayırı’nın Osmanlı İmparatorluğu tarafından ortaoyunların sergilendiği, musiki ziyafetlerinin verildiği, yağlı güreş ve mahalle şenliklerinin yapıldığı bir alan olarak kullanıldığını söyleyen Avukat Ferda Kazancıbaşı ise, inşaat alanının tarihi talan edeceğini söyledi. Kazancıbaşı, “Küçüksu Çayırı’nda 1914’te 1. Dünya Savaşı’na girmemize neden olan Alman Goben zırhlısının personelinin Anadolu Hisarı İdman Yurdu’yla futbol maçı yaptığını hatırlattı.

Kazancıbaşı, Kurtuluş Savaşı’nda Anadolu’ya gönderilen cephanelerin burada toplandığını ve çayırın İsmet İnönü’nün severek geldiği bir yer olduğunu vurguladı.

256 yılda tahribat

256 yıl önce İstanbulluların mesire ve dinlenme yeri olarak kurulan çayırdaki tahribat, 1971’de 1. Köprü ile başlarken, 1986’da 2. Köprü şantiyesi, İSKİ çalışmaları ve İETT garajı ile devam etmişti.