Kültür Başkenti Misafirini Mindset’le Gezdirme Planı



İstanbul’da “2010 Avrupa Kültür Başkenti” projesi çerçevesinde düzenlenecek etkinliklere katılacak yabancı konukların, Volkswagen Grubu’ndan ayrıldıktan sonra kendi markasını oluşturmak amacıyla çalışmalar başlatan ünlü tasarımcı Murat Günak’ın ‘Mindset’ adlı çevreci aracıyla taşınması planlanıyor. Günak’ın kendisinin tasarladığı ve ortağı Lorenzo Schmid’le birlikte geliştirdiği Mindset adlı otomobil, önceki gün Ankara’da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a gösterilmiş, Başbakan aracı denemişti. Aracın Türkiye’de üretilmesi amacıyla girişimler sürerken, tanıtımına büyük katkı sağlayacak projeler de düşünülüyor. Bu kapsamdaki projelerden biri de “İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti” etkinliklerine katılacak yabancı konukların kent içinde Günak’ın araçlarıyla gezdirilmesi.

‘9 ayda hazır olabilir’

Yatırım desteği bulunarak üretime geçilmesi halinde, prototip olarak kabul edilen ön üretimden çıkan 20-25 adetlik Mindset filosu, yabancı konukların taşınmasında kullanılacak. Mindset’in Türkiye’de üretimi için yatırımcı bulunması amacıyla Yatırım Ajansı ve Taşıt Araçları Yan Sanayi Derneği (TAYSAD) çalışmalarını sürdürüyor. Üretim ve tesis boyutunda bugün düğmeye basılması halinde, ilk araçların 2010 yılının ilk çeyreğinde bantlardan çıkabileceği belirtiliyor.

Şu an dünyada sadece iki adet prototipi bulunan ve bunun sadece biri tam olarak yürüyebilen Mindset adlı hibrit aracın, 2010 Avrupa Kültür Başkenti projesine yetişebilmesi için yatırım desteğinin bir an önce sonuca bağlanması gerekiyor. Bunun için tüm çalışmaları hızlandırdıklarını belirten TAYSAD Başkanı Ömer Burhanoğlu, aracın Türkiye’de üretilmesi konusunda özellikle yan sanayi boyutuyla tüm desteği verebileceklerini kaydetti.

Türkiye’ye gizlilik içinde getirildi

-  4.20 metre boyunda prototip sıfır emisyonla çalışıyor. Çevreyi hiç kirletmiyor. Karbon emisyonu yok.
-  Araca hareket gücünü lityum iyon teknolojili batarya sağlıyor.
-  Araç bir bataryayla 100 km gidebiliyor.
-  100 km’den daha uzun mesafe gidilecekse, aküyü 24 beygir gücünde 2 silindirli benzinli jeneratör şarj ediyor.
-  7 saniyede 100 km hıza çıkabiliyor.
-  Araçta lityum iyon batarya kullanılıyor
-  Tavan ve ön kaputunda güneş panelleri var. Paneller akülere ek güç sağlıyor.
-  Ar-Ge’si bir buçuk yıl gizlilik içinde yapıldı.
-  Tasarımcı Murat Günak, Mindest projesinde ortağı Lorenzo Schmid’le çalıştı.
-  Türkiye’ye getirilen araç iki kapılıydı. Ancak 4-5 kapılı üretilebilecek.
-  Türkiye’ye gelmeden önce soğuk, sıcak birçok iklimde test edildi. Asya’da, Avrupa’da, Afrika’da... Binlerce kilometre yol yapıldı. 6 aydır testteydi.
-  Türkiye’ye de kapalı kargoyla taşınarak, gizli getirildi
-  Sektörden edinilen bilgilere göre bu  arabanın seri üretimde alt modeli için  fiyatın 10 bin euro altı olarak  düşünülüyor. Konforuna göre bu fiyat değişebilir ama standart araç 10 bin euro altı olacak.