Lafarge Ürün Çeşitliliği ile Pazardaki Etkinliğini Artıracak

Yenilikçi yaklaşımla ürün çeşitlerini genişletmeyi planlayan Lafarge Grubu, gerek çimento gerekse de beton alanında yaptığı yatırımlarla pazardaki etkinliğini artırıyor. İnşaat sektöründeki yükselişin 2007'de de devam edeceğini belirten firma yetkilileri 2007'den umutlu.

Çimento, agrega, beton, alçı ve alçı levha alanlarında dünyanın 70 ülkesinde yatırımları bulunan Lafarge Grubu, yenilikçi yaklaşımla çalışmalarına yön veriyor. Dünyada olduğu gibi Türkiye pazarının da öncü kuruluşlar arasında gösterilen şirketin 2006 yılındaki toplam cirosu 17 milyar euro'yu buldu. Lafarge Grubu, gerek beton gerekse çimento alanında sunduğu yeni ürünlerle pazardaki etkinliğini artırmayı hedefliyor. Çimento ve hazır beton sektörleri hakkında değerlendirmelerde bulunan Lafarge Türkiye Agrega ve Beton Grubu Başkanı Ziya Kayacan, Türkiye'de genel olarak inşaat sektörüde 2005 ve 2006 yıllarının çok canlı geçtiğine dikkat çekti. Çimento ve hazır beton endüstrilerinde de belirgin bir yükseliş görüldüğünü kaydeden Kayacan, Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB) rakamlarına göre Türkiye'de kişi başına hazır beton tüketiminin metreküp olarak 0.65 noktasına geldiğini, çimentonun hazır betona dönüşüm oranının ise yüzde 40'lara yaklaştığını söyledi. Kayacan, TOKİ inşaatları gibi büyük konut projeleri ve Marmaray gibi altyapı yatırımları dikkate alındığında inşaat sektörünün 2007 yılında da canlı geçmesinin beklendiğini vurguladı.

Türkiye'nin hazır beton standartları konusunda geldiği aşama hakkında düşüncelerini açıklayan Kayacan, "Artık Türkiye'de de Avrupa Birliği ve dünya standartlarında her türlü çimento ve beton ürünü üretilebiliyor. Uygulamalar profesyonel bir şekilde yapılabiliyor" dedi. Çimento üretiminde TS-EN 197-1 Avrupa Standardı'nın yürürlüğe girmesi ve AB koşulu olan "CE" normunun alınmış olmasının çok önemli olduğuna değinen Kayacan, "Beton üretiminde ise önceki yıllarda yürürlüğe giren TS-EN 206 Avrupa Hazır Beton Standardı'nın yanında, 2007 başında yürürlüğe giren Bayındırlık Bakanlığı'nın 'Hazır Beton'da G Kalite Belgesi' edinilmesi zorunluluğuna ilişkin tebliğ önemli dönüm noktalarıdır" şeklinde konuştu.

Betondaki yatırımlar devam ediyor
Grubun beton ayağında Marmara Bölgesi'nde 11 beton tesisi, iki agrega ocağı ve dört franchise tesisi bulunuyor. Şirket beton ve agrega konusunda da yeni yatırımlar yapmayı planlıyor. Mevcut tesisler arasında büyük projeler için kurdukları özel beton tesislerinin de yer aldığını kaydeden Kayacan, öncelikle yeni yatırım planları yapacaklarının haberini verdi. Yibitaş Lafarge ortaklığında faaliyet gösteren İç Anadolu ve Karadeniz bölgelerindeki agrega ve beton tesislerinin ortakların kararıyla bir süre önce Cimpor firmasına satıldığını ifade eden Kayacan, "Bu satış Marmara Bölgesi'ndeki çimento, agrega ve beton operasyonlarımızı hiçbir şekilde etkilemeyecek. Bu bölgede 11 hazır beton tesisimiz ve iki agrega ocağımız bulunuyor, ayrıca dört franchise beton tesisimiz var. Önümüzdeki dönemde özellikle hem beton hem de agrega operasyonumuzda yeni bazı yatırımlarımız gündeme gelecek" diye konuştu.

Ürün çeşitlerini genişletecek
Ürün ve hizmetlerinde yenilikçi anlayış izlediklerini ifade eden Ziya Kayacan, beton operasyonlarında, Agilia (kendiliğinden yerleşen beton), Artevia (dekoratif baskı beton), Pratika (hazır yaş sıva) gibi markalı yenilikçi ürünlere yer verdiklerini kaydetti. Kayacan, özel uygulamalarıyla sektördeki öncü konumlarını sürdürdüklerini kaydederek, yenilikçi yaklaşımla yakında ürün çeşitlerini daha da genişletmeyi düşündüklerini vurguladı. Kayacan, standart betonlarda da özel projeler için yürüttükleri Ar-Ge çalışmalarında C 100 sınıflarına kadar çıkan, değişik özelliklerde betonlar ürettiklerini söyledi. Büyük projelere çözüm ortağı olarak, proje tesisleri açarak hizmet ettiklerini dile getiren Kayacan, bu konuda önümüzdeki dönemde daha da ilerleme kaydedeceklerine değindi.

Grubun çimento ayağı ile ilgili çalışmaları hakkında bilgi veren Lafarge Çimento Pazarlama ve Satış Bölümü Başkan Yardımcısı Tankut Soydan, Türkiye'nin ilk çimento fabrikası olarak 1911 yılında Darıca'da kurulan Aslan Çimento'nun Lafarge Grubu'na dahil olduğunu dile getirdi. 1989 yılından bu yana sektörde önemli bir yer edinen Lafarge Çimento'nun sektörde markalı çimento devrini başlattığını söyleyen Soydan, başarılarındaki sırrın yalnızca ürün ve hizmet kalitesi değil, müşteri odaklılık ve yenilikçilik olduğunu vurguladı.