Libadiye-Alemdağ Bağlantı Yolu'nun Temeli Atıldı

Libadiye-Alemdağ Caddesi Bağlantı Yolu'nun temeli İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Gürtuna'nın da katıldığı bir törenle atıldı. Yolun tamamlanmasıyla bölgedeki trafik akışı büyük ölçüde rahatlayacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, karayolları üstündeki büyük yoğunlaşmayı hafifletmek amacıyla son yıllarda bağlantı yolu ve kavşak yapımına büyük önem veriyor. Bu çalışmalardan biri olan Libadiye-Alemdağ Caddesi Yolu'nun temeli, Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'nın da katıldığı bir törenle atıldı.

Törende Büyükşehir Belelediyesi Teknik İşlerden Sorumlu Gen. Sek.Yrd. Ahmet Önal, Fen İşleri Daire Başkanı Yunus Balta, Altyapı Koordinasyon Müdürü Ahmet Şahin, Ümraniye Belediye Başkanı Mehmet Bingöl, Üsküdar Belediye Başkanı Yılmaz Bayat, Üsküdar Kaymakamı Saffet Karahisarlı ve mahalle muhtarları hazır bulundu.

Temel atma töreninde konuşan İstabul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, 10 milyondan fazla nüfusu ile birçok ülkeden daha büyük bir metropol olan İstanbul’un birinci meselesinin ulaşım sorunu olduğunu söyledi. Bu bakımdan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin yatırımlarında önceliği özellikle trafik sorununu çözecek altyapı yatırımlarına verdiğini söyleyen Gürtuna, şöyle konuştu; '1987 yılında 1 saat olan şehir içi ulaşım süresini yaptığımız yatırımlarla 35 dakikaya düşürdük. Hizmete açılan ve yapımı devam eden yeni yollar, kavşaklar, alt ve üstgeçitler, viyadükler, metro ve hafif metro gibi ulaşıma yapılan yatırımlar ile nihai hedef olarak İstanbul’da yaşayan vatandaşlarımızın ev ve işyeri arasındaki ortalama yolculuk süresini 25 dakikanın altına düşüreceğiz inşallah.'

İstanbul genelinde şimdiye kadar 70 civavrında kavşak, alt ve üst geçit yaptıklarını hatırlatan Gürtuna, 'Bu yıl sonunda yaptığımız kavşak sayısı 100'ü geçecek. Fethin 550. Yılı'nda başlattığımız 550 Eser'le İstanbul'daki altyapı sorununu tamamen bitiriyoruz. Ulaşım sorununun çözümü için asıl hedefimiz ise tüp geçit ve raylı sistemdir. İstanbul'daki raylı sistem taşımacılığını üç aşamada yürütüyoruz. Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023 yılına kadar nihai hedefimiz 350 km raylı sistem döşeyerek, şehrin dörtbir yanını demir ağlarla birbirine entegre etmek. Ayrıca üç tarafı denizlerle çevrili olan İstanbul'da, yeni deniz otobüsü seferleriyle ve deniz taksisi projesiyle deniz taşımacılığını da daha aktif hale getireceğiz' şeklinde konuştu.

Törende konuşan Ümraniye Belediye Başkanı Mehmet Bingöl de Büyükşehir Belediyesi'nin Ümraniye'ye çok büyük yatırımlar yaptığının altını çizerek Başkan Gürtuna'ya, Ümraniye'ye ve İstanbul'a yaptığı hizmetlerden dolayı teşekkür etti.

Ümraniye-Üsküdar-Göztepe bağlantı trafiğini rahatlatacak proje...

Fen İşleri Daire Başkanlığı'na bağlı Yapı İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülen Alemdağ-Libadiye Caddesi Bağlantı Yolu ve Kavşak İnşaatı İşi, 19 Eylül 2002 tarihinde İSPA İnşaat Sanayi ve Pazarlama A.Ş.’ne ihale edildi.

2003 yılı sonuna kadar bitirilmesi planlanan proje ile Üsküdar-Ümraniye TEM Bağlantısı ve Ümraniye’ye giriş yapmak isteyen araçlara, 600 m. uzunluğunda yapılacak 10 açıklıklı viyadük ve yan yol vasıtasıyla direkt Ümraniye’ye giriş imkanı sunulacak. Libadiye-Çamlıca Hemzemini Döner Kavşakta oluşan trafik örülmesi ve tıkanıklık giderilecek. Aynı şekilde Göztepe istikametinden Libadiye Caddesi ile Libadiye-Çamlıca Hemzemin Kavşağı’na ulaşmış araçlar, viyadüklü direkt yan yoldan Ümraniye’ye giriş yapabilecek, dolayısıyla kavşak kullanımı minimize edilirken Alemdağ Caddesi’ndeki trafik yoğunluğu kaldırılmış olacak.

Libadiye-Alemdağ Caddesi Kavşağı’na, Tünel Altgeçit Projesi ile Libadiye-Alemdağ Kavşağı trafik akışı duraksamaksızın sağlanırken, Ümraniye’den Üsküdar istikametine geçen araçların TEM Bağlantı Yolu’na katılımı da sağlanacak. Çalışma kapsamında; 1700 m. yol inşaatı, 600 m. viyadük inşaatı, 1944 m. Q120’lik forekazık imalatı, 4896 m. Q80’lik forekazık imalatı, 120 m. uzunluğunda aç-kapa tünel, 250 m. yağmursuyu inşaatı ve 2000 m. uzunluğunda toprakarme duvar imalatı yapılacak.

Bu proje ile Üsküdar-Ümraniye-Şile TEM Yolu’ndan gelen araçlar, Libadiye Kavşağı’na girmeden direkt olarak yapılacak olan viyadük ile Ümraniye’ye girecekler. Ayrıca, Libadiye Caddesi’nden gelen trafiği alıp Çamlıca yönünden Alemdağ Caddesi’ne verecek altgeçidin yapılması ile daha önce Alemdağ Caddesi ile Libadiye Caddesi kavşağındaki tıkanmalar önlenmiş olacak. 2003 yılı sonuna doğru bitirilmesi planlanan proje, Belediyemize yaklaşık 7 trilyon liraya (2003 Yılı Birim Fiyatları ile) malolacak