İzmir Limanı özelleştirmesinde, Danıştaydan imtiyaz sözleşmesine yönelik görüş beklenirken, Galataport'ta ikinci kez ihaleye çıkabilmek için Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu'nun onayı bekleniyor. Derince Limanı da ihale lehine sonuçlanan teklif sahibi ile sözleşme imzalanmasını bekliyor. Özelleştirme hazırlıkları süren Samsun ve Bandırma limanları da ihaleye çıkmayı beklerken, İskenderun Limanı da özelleştirme ihalesinin iptalinin ardından bekleyen limanlar arasında yer alıyor.
İzmir Limanı'nın 49 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesi amacıyla, 3 Mayıs 2007 tarihinde yapılan nihai pazarlık görüşmeleri sonucunda en yüksek teklifi, 1 milyar 275 milyon dolarla Global-Hutchison-EİB Ortak Girişim Grubu (OGG) vermişti. Danıştay görüşünü bekleyen İzmir Limanı, Özelleştirme İdaresi, alıcı ve Devlet Demiryolları (TCDD) arasında sözleşme imzalanması ile 49 yıl süreyle alıcının işletimine verilecek.
Galataport'ta (Salıpazarı-Karaköy Kruvaziyer Liman Kompleksi) ikinci kez ihaleye çıkabilmek için, Tabiat Varlıkları Koruma Kurulunun onayı bekleniyor.