"Logonun Gerisi": BP'nin Logosunu Yeniden Tasarlayın



Greenpeace tarafından düzenlenen “Logonun Gerisi: BP’nin Logosunu Yeniden Tasarlayın” Yarışması, Meksika Körfezi’ndeki petrol sızıntısının neden olduğu çevre felaketi ile tartışmalara yol alan BP’nin Kanada odaklı girişimlerine dikkat çekmeyi amaçlıyor.

Greenpeace’in yarışma çağrısı şöyle:

“Birkaç yıl önce BP kendini ‘petrolün ötesi’ olarak yeniden tanımlamıştı. Ancak şimdilerde, Kanada’daki katranlı kumlara –olabilecek en kirli petrole- milyonlarca dolar yatırmak istiyorlar. Kanada’daki yabani hayata, bölgenin sakinlerine ve iklime karşı tehlike arz ediyorlar. Özellikle de karbon emisyonlarını azaltmamız gerektiğini bildiğimiz bir dönemeçte…

Konunun ilgililerini “BP’nin ‘petrolün ötesi’nde olmadığını” ve hatta aksine “boğazlarına kadar katranlı kuma gömülü olduklarını” gösteren logolar tasarlamaya çağıran uluslararası yarışmanın kazanan katılımı, dernek tarafından petrol şirketine ve girişime karşıt olarak gerçekleştirilecek bir dizi etkinlik ve protestoda ana görsel olarak kullanılacak.

Yarışma “tasarım profesyonelleri ve tasarım öğrencileri”, “halk” ve “18 yaş altı” olmak üzere üç kategoride gerçekleştirilecek. Her kategorinin birincisinin seçileceği, ardından da genel birincinin belirleneceği organizasyonda, “en iyi uygulanmış olan değil en başarılı fikrin ve konseptin aranacağı” vurgulanıyor. Bu nedenle birinciliğe layık görülen tasarımın iyileştirilmesi için kazanana, profesyonel bir grafik tasarımcı ile bir gün geçirme vaadinde de bulunuluyor.

Yarışmaya katılanları bir de sürpriz bekliyor. Her hafta, gönderilen işler arasından birinin seçileceği ve sahibine Greenpeace hediye çantası gönderileceği ekleniyor.

Katılımlarda, Photoshop’tan elde yapılmış bir kolaja kadar her türlü tasarlama medyasının kullanılabileceği yarışmanın son başvuru tarihi 28 Haziran.

Yarışma hakkında daha detaylı bilgiye ve başvuru formuna ulaşmak için lütfen tıklayınız.