Ankara’da lüks konut alımında son yıllarda ciddi bir
patlama yaşandığını belirten Barış Aydın, “Farklı konseptlerde
satılan her ev, satın alanların hayat alışkanlıklarını da değiştiriyor” diye
konuştu. Türkiye lüks konut kültürüyle tanıştığından beri
gayrimenkul firmalarının farklılık yaratmak için yarıştığını belirten Aydın,
tüketici talebinde sınır olmadığını dile getirerek şunları söyledi:
“Her türlü sosyal
ihtiyacın karşılandığı, hayatı kolaylaştıran ve insanlara kendilerini özel
hissettiren konutlar yapıp pazarlayan müteahhitler, konut tüketicilerine de
yepyeni yaşam alışkanlıkları kazandırdı.
Aile içi
hizmet
Bugün çocuk bakıcısından, güvenlik hizmetine,
öğretmeninden doktoruna kadar her hizmeti sunan inşaat firmaları, sadece evin
duvarları ya da estetiğiyle değil, aile içi hizmetlerle de
ilgileniyor.
Artık neredeyse her rezidansta spor salonu, tenis kortu,
fitness, sauna, masaj, dinlenme salonları, çocuk oyun alanları, cafe, bar ve
restaurant var. Bunlar en sınırlı olanlar. Yaratılan bu küçük şehirlerde kişiler
aidiyet duygusunu yaşıyor ve kendilerini özel hissediyorlar.
İnşaat
firmaları çok yakında farklılaşma adına yepyeni hizmetlerle tüketicinin
karşısına çıkacak. Tüketicileri monoton lüks alışkanlıklardan uzaklaştıracak
yepyeni konut projeleri de gündeme gelecek.
İnşaat firmaları, değişik
bölge ve kültürleri yansıtan ve kişiye kendini başka bir coğrafyada
hissettirecek özel konutlar tasarlayacak. Lüks konut talebi de bir süre sonra
doyma noktasına gelecek. Kişiler örneğin Uzakdoğu ya da Meksika kültürünün
yansıtıldığı evlerde ve bu detayların bulunduğu sitelerde yaşayarak, farklı
dokular tadacaklar.”