Marka Olmanın Yolunu İstanbul’da Arıyor



Adana ve Mersin’de geliştirdiği konut projelerinden sonra rotayı İstanbul’a çeviren Çukurova Gayrimenkul, büyük denizde marka olmak üzere temelini attığı Adanus Park projesinde hızla sona yaklaşıyor. Bu yıl için mevcut projelerinden yaklaşık 60 milyon TL’lik ciro beklentisi olan şirketin yeni bekleyeceği projelerinden elde etmeyi düşündüğü ciro 65 milyon TL.

Kartal ve Maltepe’yi seçti

İstanbul Kartal’da inşa ettikleri Adanus Park’ta sona yaklaşırken yeni projeler için çalışmaların devam ettiğini söyleyen Çukurova Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Son, “10 bin metrekare arsa üzerine 22 bin 500 metrekare inşaat alanı olarak tasarladığımız 180 konutluk projede mart ayında teslimlere başlayacağız. Hemen peşinden marka bilinirliğimizi ön plana çıkaracak ve mimari konsepti ile fark yaratmasını beklediğimiz Adanustower projesi hayata geçirilecek” diye konuştu.

Adanustower’ın 34 kat ve 210 daireden oluşan rezidans projesinin hedef kitlesi hakkında bigi veren Son, “Bu proje beyaz yakalılar, yatırımcılar ve home office konseptini arayan hedef kitleye yönelik olacak” dedi. Her iki yakada da ana ulaşım arterlerine yakın, 200-300 konutluk kaliteli yaşam alanları oluşturmayı hedeflediklerini vurgulayan Son, yıl içinde firmanın konut sayısı hedefini İstanbul ve Adana’da olmak üzere toplam 350 olarak açıkladı. Projeler için Kartal ve Maltepe’nin kendileri için uygun bölgeler olduğunu kaydeden Son, “Buna ek olarak Avrupa yakasında da arazi çalışmaları devam ediyor” diye konuştu.

Çukurova İnşaat’ın geçtiğimiz yıl, İstanbul ve Adana’da daha önce başladığı projelerini bitirme aşamasına geldiğini kaydeden Son, Adanuspark haziran ayında tamamen bitireceklerini, Adana’daki Eserkent projesinin de nisan ayında teslim edileceğini dile getirdi. Ayrıca, Adana’da Gölvadi projesinin birinci etabını teslim ettiklerini belirten Son, rezidans bloğunun ise Haziran 2011’de sahiplerini bulacağını söyledi. Firmanın 2010’da teslim ettiği i bir diğer proje ise tek blok üzerine geliştirilen Çukurova Residence oldu.

‘Ucuz konut furyasına dikkat’

2011’de ekonominin yönünü belirleyecek etken olarak genel seçimleri gösteren Tamer Son, diğer yandan,  Türkiye’nin global krizden kısmen etkilenerek çıkmasının önemine dikkat çekti. Bunu, güçlü bankacılık yapısı, kredi maliyetlerinin düşmesi, genç nüfus kadar  gayrimenkul sektöründeki harekete de bağlayan Son’un tüketicilere de bir uyarısı oldu. Son, şöyle konuştu:

“Tüketicilerin ucuz konut furyasına çok dikkat etmesi gerekiyor. Konutu almadan önce projeyi yapan firmayı ve daha önce gerçekleştirdiği projeleri iyi araştırmalı. Projenin yeri, konumu, ulaşım imkânları, yapı kalitesi ve proje sahibi firmanın tecrübesi dikkat edilmesi gereken diğer unsurlar.”

Gayrimenkulü seven ve yatırım aracı olarak gören bir millet olduğumuzu gözlemleyen Son’a göre, sektörün önemi artmaya devam edecek. Nitelikli ve doğru konumlandırılmış konutların pazar şansını iyi gören Son, 2011’de arz fazlasıyla oluşan konutların ise  pazar şansının zor olacağı kanaatine sahip.

‘Hedef marka bilinirliğini artırmak’

Adana ve çevre illerde tanınan bir firma olduklarını ama markalaşmak için mutlaka İstanbul’da varlık göstermenin gereğine inanarak İstanbul’da yatırımlara başladıklarını belirten Tamer Son, doğru yerde doğru projeler yapmak istediklerini kaydetti.