''Marmara Bölgesi'nde Yoğunlaşan Lojistik Gücün, Diğer Bölgelere de Yönlendirilmesini Esas Almalıyız''



Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ege Bölgesi Sanayi Odası'nda (EBSO) düzenlenen Batı Anadolu Lojistik Organizasyon toplantısında yaptığı konuşmada, demiryolu, karayolu, havacılık ve denizcilikte kalkınmanın başarılması gerektiğini, yurt içinde ulaşım ihtiyacını karşılarken, küresel rekabette Türkiye'yi başa güreşecek hale getirecek önemli projeler başlattıklarını söyledi.

Demiryollarının etkin kullanılmadığını bildiklerini kaydeden Yıldırım, taşımada parsel büyüklüğünün artırılmasının maliyeti azaltacağından rekabet gücünü artıracağını vurguladı.

Yıldırım, lojistik alanında son yıllarda önemli gelişmeler yaşandığını, Avrupa'da yatırımlar olduğunu ifade ederek, ''Türkiye üreten, ihracat, ithalat ve dış ticaretini artırmaya çalışan, büyüyen ve büyük hedefleri olan iddialı bir ülke. Bunun şartı istikrar, güven ve güçlü yönetim. Bu var. 2023'te 500 milyar dolar hedefimiz var. Bu her yıl yüzde 7 büyüme, taşımaların en az 4,5 kat artırılması anlamına geliyor'' diye konuştu.

Yıldırım, Türkiye'de 16 noktada kamu eliyle lojistik merkez yapıldığını, 2023 hedeflerinin ise 17 çok büyük lojistik merkez kurmak olduğunu söyledi. Taşımacılığın çeşitlendirilmesinin Türkiye'nin makro hedefleri arasında ''olmazsa olmazlardan'' olduğunu vurgulayan Yıldırım, Türkiye'de taşımacılığın demiryolu dışında serbestleştiğini, artık o serbestleşmenin getirdiği sağlıklı gelişmeyi denetlemek gerektiğini ifade etti.

EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar

EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar da sektörel başarıların temelinde, güçlü lojistik destek ve doğru ulaştırma politikalarının yattığını belirterek, sanayinin temelinde de lojistiğin büyük önem taşıdığını, üretilen malın zamanında yerine ulaşmasının, malın hatasız üretimi kadar dikkat gerektirdiğini söyledi.

Yorgancılar bulunduğu stratejik konum sayesinde Türkiye'nin bu coğrafyanın en önemli ve değerli lojistik üssü potansiyeline sahip olduğunu kaydederek, şöyle devam etti:

''Dünya Bankası tarafından yapılan bir çalışmada 'küresel ulaşım ve lojistik üsler' listesinde Türkiye'nin 34. sırada olması, mevcut potansiyeli de açıkça ortaya koymaktadır. Ancak, canlanan İpek Yolu ve yükselen doğu ticaretini dikkate aldığımızda, küresel piyasalardaki mal hacmini çekebilecek önce merkezi liman ülkesi sonrasında da lojistik üs olma yolunda emin adımlarla ilerleyebilmeliyiz. Marmara Bölgesi'nde yoğunlaşan denizciliğin ve tabi ki lojistik gücün, diğer bölgelere de yönlendirilmesini esas almalıyız.''