''Marmara Bölgesi'nde Yoğunlaşan Lojistik Gücün, Diğer Bölgelere de Yönlendirilmesini Esas Almalıyız''
Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ege Bölgesi
Sanayi Odası'nda (EBSO) düzenlenen Batı Anadolu Lojistik
Organizasyon toplantısında yaptığı konuşmada, demiryolu,
karayolu, havacılık ve denizcilikte kalkınmanın başarılması
gerektiğini, yurt içinde ulaşım ihtiyacını karşılarken, küresel
rekabette Türkiye'yi başa güreşecek hale getirecek önemli
projeler başlattıklarını söyledi.
Demiryollarının etkin kullanılmadığını bildiklerini kaydeden Yıldırım,
taşımada parsel büyüklüğünün artırılmasının maliyeti azaltacağından rekabet
gücünü artıracağını vurguladı.
Yıldırım, lojistik alanında son yıllarda önemli gelişmeler yaşandığını,
Avrupa'da yatırımlar olduğunu ifade ederek, ''Türkiye üreten, ihracat, ithalat
ve dış ticaretini artırmaya çalışan, büyüyen ve büyük hedefleri olan iddialı bir
ülke. Bunun şartı istikrar, güven ve güçlü yönetim. Bu var. 2023'te 500 milyar
dolar hedefimiz var. Bu her yıl yüzde 7 büyüme, taşımaların en az 4,5 kat
artırılması anlamına geliyor'' diye konuştu.
Yıldırım, Türkiye'de 16 noktada kamu eliyle lojistik merkez yapıldığını, 2023
hedeflerinin ise 17 çok büyük lojistik merkez kurmak olduğunu söyledi.
Taşımacılığın çeşitlendirilmesinin Türkiye'nin makro hedefleri arasında
''olmazsa olmazlardan'' olduğunu vurgulayan Yıldırım, Türkiye'de taşımacılığın
demiryolu dışında serbestleştiğini, artık o serbestleşmenin getirdiği sağlıklı
gelişmeyi denetlemek gerektiğini ifade etti.
EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar
EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar da sektörel başarıların
temelinde, güçlü lojistik destek ve doğru ulaştırma politikalarının yattığını
belirterek, sanayinin temelinde de lojistiğin büyük önem taşıdığını, üretilen
malın zamanında yerine ulaşmasının, malın hatasız üretimi kadar dikkat
gerektirdiğini söyledi.
Yorgancılar bulunduğu stratejik konum sayesinde Türkiye'nin bu coğrafyanın en
önemli ve değerli lojistik üssü potansiyeline sahip olduğunu kaydederek, şöyle
devam etti:
''Dünya Bankası tarafından yapılan bir çalışmada 'küresel ulaşım ve lojistik
üsler' listesinde Türkiye'nin 34. sırada olması, mevcut potansiyeli de açıkça
ortaya koymaktadır. Ancak, canlanan İpek Yolu ve yükselen doğu ticaretini
dikkate aldığımızda, küresel piyasalardaki mal hacmini çekebilecek önce merkezi
liman ülkesi sonrasında da lojistik üs olma yolunda emin adımlarla
ilerleyebilmeliyiz. Marmara Bölgesi'nde yoğunlaşan denizciliğin ve tabi ki
lojistik gücün, diğer bölgelere de yönlendirilmesini esas
almalıyız.''