Marmaray’da Yarış Başlıyor



Ulaştırma sektörünün en büyük boyutlu yatırım projeleri arasında gösterilen “Marmaray” sisteminin 2. aşamasını oluşturan banliyö sistemleri ihalesinde yarış başlıyor.

“Marmaray” projesinin 2. aşamasını oluşturan, en son teklif verme tarihi 16 Ocak 2005 tarihinden katılımcı firmalardan gelen talep doğrultusunda 30 Ocak 2006 tarihine ertelenen banliyö hatlarının iyileştirilmesi ihalesinde, hazırlıklarını sürdüren dünyanın önde gelen firma gruplarının oluşturduğu 5 konsorsiyumun teklif vermesi bekleniyor.

Daha önce 4 kez ertelenen ve yapımı Avrupa Yatırım Bankası tarafından finanse edilecek olan 2. etap ihalesinde Demiryolları Limanlar ve Havaalanları (DLH) Genel Müdürlüğü’nden yeterlilik belgesi alan, “Gama Endüstri-Bombardier (Kanada)-Nurol İnşaat”, Doğuş İnşaat-Alstom (Fransa)-Marubeni Corp. (Japonya)”, “Yapı Merkezi A.Ş.-Siemens (Almanya)”, “Astaldi-Ansaldo (İtalya)”, “Bechtel (ABD)-Enka İnşaat” konsorsiyumlarının teklif vermesi bekleniyor.

3 ayrı aşamalı entegre proje
1,3 kilometre uzunluğundaki Boğaz Tüp Geçit inşaatı ile birlikte 3 ayrı aşamadan oluşan “Marmaray” sisteminin ikinci etabını oluşturan banliyö hatlarının iyileştirilmesi kapsamında 70 kilometre uzunluğundaki güzergahta bulunan mevcut yapıların yeniden düzenlenmesi, çok sayıda tünel ve istasyon yapımı ile elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon işleri yer alıyor.

Projenin diğer etabı ise hatta kullanılacak olan araçların imalatından oluşuyor. 2008 yılında tüm üniteleri ile devreye girmesi planlanan “Marmaray” sistemi saatte 70 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. Sistem ileriki yıllarda entegre olacağı “hızlı demiryolu” hatları ile proje çalışmaları sürdürülen Kars-Tiflis hattına kadar uzanacak.