Martı Kabataş’a Konmayacak



Mimar Hakan Kıran’ın ‘Martı’ formunda tasarladığı ve eski İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş döneminde çalışmalarına başlanan ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi Projesi’ne 2009 yılında başlandı. Kamuoyunda bilinen adıyla ‘Martı Projesi’nin deniz kısmı tamamlanırken, Anıtlar Kurulu yeraltı kısmıyla ilgili kazıların Müzeler Müdürlüğü ile birlikte yapılmasını önerdi. Bunun üzerine, çalışmaların uzayacağı gerekçesiyle projede revize yoluna gidildiği belirtilmişti. Hürriyet'ten Fatma Aksu'nun haberine göre; yeni düzenlemede, projeye adını veren ve ‘martı’ formunda tasarlanan iskele kaldırıldı. Bunun yerine Osmanlı tarihi ve geleneksel mimariden esinlenen klasik terminal binaları inşa edilecek.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Metroyla Entegre
Revize edilen yeni proje kapsamında ilk etapta şehirlerarası bir adet terminal binası ve şehir hatları seferleri için iki iskele hizmet vermeye başlayacak. 2020’de tamamlanması planlanan ikinci etapta ise 20 bin metrekare meydanın altında iki katlı otopark yapılacak. Yeni transfer merkezi, vapur, deniz otobüsü ve motor seferleri, Kabataş – Mahmutbey Metro hattı, Taksim – Kabataş Füniküler hattı ve Kabataş – Bağcılar Tramvay hattı ve otobüs hatları ile entegre olacak. Proje tamamlandığında deniz seferleri için üç adet terminal binası hizmete girecek. Deniz ulaşımının daha fazla aksamaması için ilk olarak 700 metrekare büyüklüğünde geçici iskele binasının konstrüksiyon işleri tamamlanarak çatısı kapatıldı. Dış cephe kaplama ve çatı izolasyon işleri devam eden binanın elektrik ve mekanik tesisatları bitirildi. Yeni iskelenin turnikeleri monte edilmeye başlandı. Turnikelerin montajı 15 - 20 Şubat tarihleri arasında tamamlanmış olacak. Şehir Hatları İşletmesi’nin bekleme alanı olarak ilave bir alanın gerekliliğini bildirmesi üzerine 1800 metrekarelik sundurma alanının projeleri de hazırlanıyor. Projelerin sonuçlanmasının ardından imalata geçilecek. Bina çevresindeki peyzaj projeleri hazırlanıp, çevre düzenlemesine de başlandı.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.