"Mersin, Türkiye'nin En Büyük Turizm Merkezi Olacak"



Foto: Kerem Kocalar (AA)

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Tarsus-Kazanlı Sahil Bandı Projesi için Mersin'e bağlı Adanalıoğlu beldesi yakınındaki yapımı süren yol inşaatı şantiyesini ziyaret etti.

Çağlayan, burada yaptığı açıklamada, Tarsus-Kazanlı Sahil Bandı Projesinin, Mersin'i Türkiye'nin en büyük turizm merkezi yapacak, kitle turizminin yapılacağı merkez haline getirilecek önemli bir çalışma olduğunu ifade etti.

Karayolları Bölge Müdürü, bölgede yapımı süren yolun müteahhitleri ve turizm yatırımcılarıyla bir araya geldiklerini ifade eden Çağlayan, şöyle devam etti:

''Yapımı süren 4 kilometrelik yol konusunda bir engel bulunmuyor. Müteahhitlerimiz ve yatırımcılarımız, kendi yatırım alanlarındaki iç yolları yapacaklar. Bunun arkasından, bunların ana yolla bağlantısıyla ilgili süratli çalışmalar başlayacak. Yani yollar sürekli açılarak, buradaki akışın devam edeceği bir yapıya kavuşturulacak. Kısa süre içinde 5 yatırımcımız 7 bin 600 yataktan oluşacak, çeşitli büyüklükteki golf sahalarını da içerecek Tarsus-Kazanlı Turizm Kompleksinin ve otellerin inşaatlarına başlayacak.

Mersin şantiyeler şehri haline geldi. Bir taraftan Akdeniz Oyunları'yla ilgili bugün temelini attığımız yapılar, stadyum ve beraberinde yapılacak kompleksin diğer yatırımları, diğer taraftan Çukurova Uluslararası Bölgesel Havalimanıyla için çalışmalar sürüyor. Havalimanıyla ilgili, 26 Ocak tarihinde Ankara'da Ulaştırma Bakanımız, yatırım yapacak firma ile imza törenine katılacak.''

Yatak kapasitesi iki katına çıkıyor

Bölgede, özel sektörün ilk planlamada 7 bin 600 yataklı ve 1 milyar lira tutarında bir yatırımının bulunduğunu belirten Çağlayan, ''Şimdi hedefimizi büyüttük. Çünkü Mersin'in kapasitesi ve bu konuda Allah vergisi olan bu güzel yerleri var. Bir tarafında ormanların bulunduğu, bir tarafında nehrin geçtiği ve Akdeniz'in en güzel sahillerinin olduğu bir yerde, kapasiteyi yaklaşık ikiye katlıyoruz ve 15 binin üzerinde yatağa çıkarıyoruz. 7 bin 600 yatakla ilgili tahsisler daha önce yapılmıştı. Kültür ve Turizm Bakanlığımızla görüşüyoruz. Şimdi öncekinin simetriği olarak 7 bin 600 yataklı bir kompleksi daha planlıyoruz'' dedi.

Bunun, bölgedeki turizm yatırımının 1,5 milyar liranın üzerine çıkacağı anlamına geldiğini kaydeden Çağlayan, ''15 binden fazla kişinin konaklayacağı bu turizm merkezinde, 10 binin çok üzerinde çalışan olacak. Mersin, Tarsus, Adana ve civardaki yerleşim merkezleri, ciddi şekilde bu nimetlerden faydalanacak. Diğer yandan, çiftçimiz ve köylümüzün elindeki yaş sebze meyve, narenciye, havancılıkla ilgili ürünler için, 15 bin insanın sürekli kaldığı, konakladığı ve en az 10 binden fazla kişinin çalıştığı, yani 25 bin kişinin bulunduğu bu yer, gıda, tarım ve bunlardan oluşan ürünlerin pazarı haline gelecek. Çiftçinin üretim kapasitesi, ürünlerin kalitesi ve fiyatları artacak. Her esnaf grubu burada ciddi kazanç elde edecek. Taşımacılık sektörü de bundan yararlanacak, turistler alışveriş de yapacaklar'' diye konuştu.

Çağlayan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, Akdeniz Sahil Yolu, onun Silifke ve Taşucu bağlantısı, D-400 kara yolunun sıkışık trafiğinin rahatlatılması ve havalimanı bağlantılarının yapılması konusunda çalışmaları plana aldığını belirterek, ''Bunlar şimdi belirlenen tarihler itibariyle gerçekleştiriliyor. Artık sözün bittiği, icraatın başladığı yerdeyiz. Biraz önce Adanalıoğlu beldesinden geçtik, son derece istekliler. Onlar da biliyor ki bu yatırımlar tüm Mersin ve çevresine, Türkiye'ye bereket getirecek. Bu bölge, inanç turizmi, uluslararası kongre, spor ve deniz turizmi merkezi haline gelecek'' dedi.

''Mersin'i, Singapur, Rotterdam, Dubai ve Hong Kong gibi bir aktarma merkezi haline getireceğiz''

Çağlayan, Mersin'in ikinci limana sahip olacağını kaydederek, şöyle devam etti:

''Mersin'e bu özelliklerine ek olarak, kruvaziyer turizmini de kazandırıyoruz. Bu konuda plan program yapmaya başladık. Mersin'den 1 milyon 200 bin kişi taşınıyor. Mersin Limanını dünyanın en büyük 10 konteyner limanından birisi haline getireceğiz. Sadece konteyner limanı için yatırım 2,9 milyar avro olacak. Bu, 7,5 katrilyon lira demektir. Marinamız devreye girmiştir. Diğer taraftan yat, mega yat ve deniz taşıtı üretimi de plan ve programımız içinde. Onlarla ilgili de serbest bölge çalışmamız söz konusu.

Mersin'in, uluslararası bir aktarma merkezi olması noktasında son birkaç aydır yaptığımız çalışmalar önemli yere geldi. Lübnan'la Ro-Ro, Trieste'yle feribot ve şimdi de İskenderiye'yle Mersin arasında Ro-Ro taşımacılığı başlıyor. Yani Ortadoğu'nun hemen hemen tüm yükü Mersin'den geçmiş olacak. Biz de bu çalışmalarla Mersin'i, Singapur, Rotterdam, Dubai ve Hong Kong gibi bir aktarma merkezi haline getireceğiz.''