Metro Group 65.5 Milyar Euro’ya Çıktı, Türkiye 1.3 Milyar Euro Kattı
Türkiye’de Media Markt, Metro
Cash&Carry, Real ve Saturn ile
faaliyet gösteren Alman Metro Group’un cirosu, 2009 yılında
cirosu yüzde 3.6 oranında düşerek 65.5 milyar Euro oldu. Ciro kur etkilerine
göre ayarlandığında ise yüzde 0.2 oranında arttı. Birçok ülkede pazar payını
artırarak net borcunu da düşüren grubun verimlilik ve değer arttırma programı
olan Shape 2012’nin kârlılığa katkısının büyük olduğu
belirtildi. Shape 2012’nin etkisiyle 208 milyon Euro kazanç sağlanırken, 2009
yılında 80 yeni mağaza açıldı. Metro Grup Türkiye ise, 2009
yılı cirosunu 1.3 milyar Euro’ya yükseltti. Metro Group CEO’su Dr.
Eckhard Cordes, "Shape 2012 yoluna devam ediyor. 2010 yılında
çok ciddi karlılık oranları bekliyoruz." dedi.
Çin pazarına da giriyor
Metro Group, 18’i Metro Cash&Carry, 12’si Real
Hipermarketleri, 50’si Media Markt ve
Saturn olmak üzere, 80 yeni mağaza açtı ve 286 bin 91 çalışana
ulaştı. 33 ülkede 2 bin 127 mağazayla hizmet veren grup, 2010 yılında ise 30
Metro Cash & Carry, 5 Real Hipermarketleri ve 60 Media Markt ile Saturn
mağazası açmayı planlıyor. Bu mağazaların Doğu Avrupa ve Asya ülkelerinde olması
hedefleniyor. Kazakistan’da mağaza açan Metro Cash&Carry, Mısır’da da mağaza
açarken, Media Markt ise Çin’de mağaza açacak. Media-Saturn Çinli ortağı Foxconn
Technology Group ile bir ortak girişim için sözleşme imzalarken, 100’den fazla
mağaza açma potansiyeli görüyor. Hizmet alanı 34 ülkeye çıkacağını söyleyen
Cordes, “Bu bölgeler, orta ve uzun vadede çok büyük bir büyüme potansiyeli
taşıyor” dedi.
Geçtiğimiz yıl ciro arttı
Eckhard Cordes, Metro Grup satış şirketlerinin ticari gelişmeleri hakkında şu
bilgileri verdi: “Metro Cash & Carry’nin cirosu 2009’da yüzde 7.6 oranında
düştü. Özellikle Doğu Avrupa’da olmak üzere krizle bağlantılı gıda dışı
ürünlerdeki satınalma oranın düşmesi ciro gelişimini etkiledi. Real’in cirosu
yüzde 2.9 oranında düştü. Media Markt ve Saturn elektronik mağazacılıkta
konumunu güçlendirdi.”