Metro Group 65.5 Milyar Euro’ya Çıktı, Türkiye 1.3 Milyar Euro Kattı



Türkiye’de Media Markt, Metro Cash&Carry, Real ve Saturn ile faaliyet gösteren Alman Metro Group’un cirosu, 2009 yılında cirosu yüzde 3.6 oranında düşerek 65.5 milyar Euro oldu. Ciro kur etkilerine göre ayarlandığında ise yüzde 0.2 oranında arttı. Birçok ülkede pazar payını artırarak net borcunu da düşüren grubun verimlilik ve değer arttırma programı olan Shape 2012’nin kârlılığa katkısının büyük olduğu belirtildi. Shape 2012’nin etkisiyle 208 milyon Euro kazanç sağlanırken, 2009 yılında 80 yeni mağaza açıldı. Metro Grup Türkiye ise, 2009 yılı cirosunu 1.3 milyar Euro’ya yükseltti. Metro Group CEO’su Dr. Eckhard Cordes, "Shape 2012 yoluna devam ediyor. 2010 yılında çok ciddi karlılık oranları bekliyoruz." dedi.

Çin pazarına da giriyor

Metro Group, 18’i Metro Cash&Carry, 12’si Real Hipermarketleri, 50’si Media Markt ve Saturn olmak üzere, 80 yeni mağaza açtı ve 286 bin 91 çalışana ulaştı. 33 ülkede 2 bin 127 mağazayla hizmet veren grup, 2010 yılında ise 30 Metro Cash & Carry, 5 Real Hipermarketleri ve 60 Media Markt ile Saturn mağazası açmayı planlıyor. Bu mağazaların Doğu Avrupa ve Asya ülkelerinde olması hedefleniyor. Kazakistan’da mağaza açan Metro Cash&Carry, Mısır’da da mağaza açarken, Media Markt ise Çin’de mağaza açacak. Media-Saturn Çinli ortağı Foxconn Technology Group ile bir ortak girişim için sözleşme imzalarken, 100’den fazla mağaza açma potansiyeli görüyor. Hizmet alanı 34 ülkeye çıkacağını söyleyen Cordes, “Bu bölgeler, orta ve uzun vadede çok büyük bir büyüme potansiyeli taşıyor” dedi.

Geçtiğimiz yıl ciro arttı

Eckhard Cordes, Metro Grup satış şirketlerinin ticari gelişmeleri hakkında şu bilgileri verdi: “Metro Cash & Carry’nin cirosu 2009’da yüzde 7.6 oranında düştü. Özellikle Doğu Avrupa’da olmak üzere krizle bağlantılı gıda dışı ürünlerdeki satınalma oranın düşmesi ciro gelişimini etkiledi. Real’in cirosu yüzde 2.9 oranında düştü. Media Markt ve Saturn elektronik mağazacılıkta konumunu güçlendirdi.”