Önce Bayındır ardından da
Bozoğlu İnşaat'ın yarım bıraktığı Üçyol-Üçkuyular metro
hattı inşaatı için şimdi tüm gözler İzmir Büyükşehir
Belediyesi'ne çevrildi. Bozoğlu İnşaat'a tanınan 20 günlük ek sürenin
önceki gün dolmasının ardından, yüklenici firmayla sözleşmesini tek taraflı
feshetmesi beklenen Büyükşehir, yeni ihale öncesi projede de bir takım
değişiklikler öngördü. Üçyol-Üçkuyular arasındaki 5.5 kilometrelik güzergahta
zeminin yer yer kötüleşmesi ve binaların tünelin geçtiği hatta çok yakın olması,
daha önce 6 olarak planlanan istasyon sayısının 5'e indirilmesini gündeme
getirdi.
Direkt geçiş
Yaklaşık 1 yıl kadar önce kazı çalışmaları sırasında göçüğün yaşandığı
Güzelyalı Tansaş önündeki istasyonun, zeminin çok kötü olması nedeniyle iptal
edilmesi görüşü ağır bastı. Teknik heyet, Başkan Kocaoğlu'na 'burayı direkt
geçelim' önerisinde bulundu. Daha önce İzmirspor, Hatay, Göztepe, Poligon,
Güzelyalı ve Fahrettin Altay olarak olarak planlanan istasyonlardan
Güzelyalı'nın akibetinin ne olacağıyla ilgili son kararı Başkan Kocaoğlu'nun
vereceği öğrenildi.
Parçalı ihale
Öte yandan temeli 2005 yılında atılan fakat ard arda yaşanan aksilikler
nedeniyle bir türlü hizmete sunulamayan Üçyol-Üçkuyular metro hattı inşaatının
en kısa sürede tamamlanması için belediye bürokratları farklı alternatifler
gündeme getirdi. Daha önce iki kez bütün olarak ihale edilen 5.5 kilometrelik
hattın bu sefer parça parça ihale edilmesi önerildi. Daha önce İzmir Büyükşehir
Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun 'istasyon istasyon hizmete açacağız' dediği
Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nda kalıcı betonları atılan bölümdeki çalışmalar
ayrı bir paket halinde de ihale edilebilecek. Eğer durum böyle olursa Başkan
Kocaoğlu'nun yerel seçimler öncesi "en azından 3 istasyonu hizmete sokma" hayali
gecikmeli de olsa 2010 yılı sonuna kadar hayata geçebilecek.
50 milyon TL'lik bölüm tamamlandı
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Bozoğlu İnşaat ile sözleşmeyi feshetmesi
durumunda, ihale süreçleri de dikkate alındığında hattın tamamının en erken 2011
yılının ikinci yarısında devreye girebileceği belirtildi. Normal süresi Ekim
2008'de dolan ve Büyükşehir tarafından 15 aylık süre uzatımı ile 2010 yılı Ocak
ayına ötelenen metro inşaatında bugüne kadar yüklenici firmanın ihale bedelinin
ancak yüzde 36'sı oranında hakediş aldığı öğrenildi. Yaklaşık 138 milyon TL'ye
Bozoğlu İnşaat'a ihale edilen işin ancak 50 milyon TL'lik bölümü
tamamlanabildi.