Metro, Güzelyalı'yı 'Pas' Geçebilir



Önce Bayındır ardından da Bozoğlu İnşaat'ın yarım bıraktığı Üçyol-Üçkuyular metro hattı inşaatı için şimdi tüm gözler İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne çevrildi. Bozoğlu İnşaat'a tanınan 20 günlük ek sürenin önceki gün dolmasının ardından, yüklenici firmayla sözleşmesini tek taraflı feshetmesi beklenen Büyükşehir, yeni ihale öncesi projede de bir takım değişiklikler öngördü. Üçyol-Üçkuyular arasındaki 5.5 kilometrelik güzergahta zeminin yer yer kötüleşmesi ve binaların tünelin geçtiği hatta çok yakın olması, daha önce 6 olarak planlanan istasyon sayısının 5'e indirilmesini gündeme getirdi.

Direkt geçiş

Yaklaşık 1 yıl kadar önce kazı çalışmaları sırasında göçüğün yaşandığı Güzelyalı Tansaş önündeki istasyonun, zeminin çok kötü olması nedeniyle iptal edilmesi görüşü ağır bastı. Teknik heyet, Başkan Kocaoğlu'na 'burayı direkt geçelim' önerisinde bulundu. Daha önce İzmirspor, Hatay, Göztepe, Poligon, Güzelyalı ve Fahrettin Altay olarak olarak planlanan istasyonlardan Güzelyalı'nın akibetinin ne olacağıyla ilgili son kararı Başkan Kocaoğlu'nun vereceği öğrenildi.

Parçalı ihale

Öte yandan temeli 2005 yılında atılan fakat ard arda yaşanan aksilikler nedeniyle bir türlü hizmete sunulamayan Üçyol-Üçkuyular metro hattı inşaatının en kısa sürede tamamlanması için belediye bürokratları farklı alternatifler gündeme getirdi. Daha önce iki kez bütün olarak ihale edilen 5.5 kilometrelik hattın bu sefer parça parça ihale edilmesi önerildi. Daha önce İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun 'istasyon istasyon hizmete açacağız' dediği Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nda kalıcı betonları atılan bölümdeki çalışmalar ayrı bir paket halinde de ihale edilebilecek. Eğer durum böyle olursa Başkan Kocaoğlu'nun yerel seçimler öncesi "en azından 3 istasyonu hizmete sokma" hayali gecikmeli de olsa 2010 yılı sonuna kadar hayata geçebilecek.

50 milyon TL'lik bölüm tamamlandı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Bozoğlu İnşaat ile sözleşmeyi feshetmesi durumunda, ihale süreçleri de dikkate alındığında hattın tamamının en erken 2011 yılının ikinci yarısında devreye girebileceği belirtildi. Normal süresi Ekim 2008'de dolan ve Büyükşehir tarafından 15 aylık süre uzatımı ile 2010 yılı Ocak ayına ötelenen metro inşaatında bugüne kadar yüklenici firmanın ihale bedelinin ancak yüzde 36'sı oranında hakediş aldığı öğrenildi. Yaklaşık 138 milyon TL'ye Bozoğlu İnşaat'a ihale edilen işin ancak 50 milyon TL'lik bölümü tamamlanabildi.