Metro Haliç Geçişi'nde Temel Kazıkları Çakma İşlemi Başladı



Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatının temel kazıklarının çakma işlemi başladı. Köprü tamamlandığında, Hacıosman’dan metroya binen yolcular kesintisiz Yenikapı aktarma istasyonuna gelecek. Portekiz’de imal edilerek Haliç’e getirilen dev kazıklar, teknik hazırlıkların tamamlanmasından sonra çakılmaya başlandı. İnşaat için şimdiye kadar 35 kazık getirildi; 19 adet kazığın ise Mart ayı sonlarında doğru Haliç’e getirilmesi bekleniyor.

Haliç’te depolanan kazıkların teknik çalışmalarının tamamlanmasının ardından 27 Şubat 2010 tarihinde ilk kazık çakıldı. Bugüne kadar ilk 3 kazığın çakımı tamamlandı. Deniz kazıklarının tümünün “çakma işlemi”nin 15 Nisan 2010 tarihine kadar tamamlanması planlanıyor. Ardından kazık tabanından anakayaya doğru soket kazısı ve betonlama işlemleri başlayacak. Köprü inşaatının 2010 sonunda bitirilmesi planlanıyor.



Haliç Metro Geçiş Köprüsü, mevcut Unkapanı Köprüsü’nün ortalama 200 m. güneyinde inşa ediliyor. Köprü için “eğik askılı cable-stayed” köprü sistemi seçildi. Bu sistemde, iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunuyor. Köprü tabliyeleri kablolarla bu pilonlara asılarak taşıyacak. Köprü pilonları, 55 m. yüksekliğinde olacak. Köprünün sudaki kısmında (pilonlar da dahil) toplam 4 ayak bulunacak.

Köprünün uzunluğu ise 936 m. (deniz üzerindeki uzunluğu 460 m.) Ortası raylı sistem, iki kenarı yayaya açık bir köprü. Köprüde 1 adet istasyon bulunuyor. Bu istasyon, 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 m. uzunluğunda.



Kazıkların özellikleri

* Haliç’in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları, Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda tasarlanan kazıkların her biri 4 bin 700 ton servis yüküne ve 9 bin 400 ton nihai yük değerine göre projelendirilmiş.

* Metro Haliç Geçiş Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere, bu gruplarda Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru sırasıyla 5-5-9-9-4 gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer alacak.

* Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekiç ile çakılıyor.
* İki ayrı vinç ile taşınarak hareketleri sabitleniyor.
* 2 adet hafriyat dubası, 1 adet pompa dubası kuruldu.
* Güvenlik teknesi ve çeşitli güçlerde römorklar görev yapıyor.