Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi YAPI'nın Ocak Sayısı Çıktı

YAPI Dergisi’nin Ocak sayısında, Üniversite yapıları ve kampus tasarımları dikkat çekiyor. Dergide ayrıca Garanti Galeri’deki, “Konstantin Grcic Industrial Design: Yüksek-Alçak” başlıklı sergisi için İstanbul’a gelen Grcic ile yapılan söyleşi geniş yer buluyor.

Üniversite – Kent İlişkisi

Doğu Akdeniz Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Derya Oktay “Üniversite-Kent İlişkisi” ile bu ilişkinin değişen boyutlarını, “Michigan Üniversitesi-Ann Arbor Modeli” ve Kuzey Kıbrıs’taki üniversite-kent ilişkileri bağlamında anlatıyor.

Renkli Bir Kampus

Mimari tasarımı Périphériques Architects’e ait olan Paris’teki Jussieu Üniversitesi 16M binası, iç mekân hareketliliği, dış cephesindeki özel güneşkırıcıları ve renk seçimleriyle üniversite kampusundan çok eğlence merkezini andırıyor.

Düşsel Bir Kabuk
YAPI Dergisi’nin Ocak sayısındaki bir başka projeyse mimari tasarımı Atelier Volkmar Burgstaller’e ait olan Salzburg, Avusturya’daki Redbull Hangar 7 binası. Hangarda yer alan küçük köprüler ve rampalar, yapıyla gözlemciler arasında bir diyalog oluştururken, alışılmamış bakış açıları yaratıyor.

TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Kampusu

Mimari tasarımını A Tasarım-Ali Osman Öztürk’ün yaptığı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nin kurgusu teknoloji, esneklik, dönüşebilirlik ve işlevsellik konseptleri çerçevesinde tamamlanmış. Dergide kampusun tamamlanan birinci ve ikinci etabına yer veriliyor.

Işık Çeşmeleri

Peyzaj tasarımı Peter Walker and Partners’ın olan Triangle Park, Missouri’ye bağlı St. Louis’in kent merkezinde ışık çeşmelerine benzeyen formlarıyla bir çekim noktası oluşturuyor.

Konfor Uyuşturur!
Garanti Galeri’deki, “Konstantin Grcic Industrial Design: Yüksek-Alçak” başlıklı sergisi için İstanbul’a gelen tasarımcı Grcic, Saltuk Özemir’in endüstriyel tasarıma ve tasarım eğitiminin bu bağlamda nasıl bir rol oynadığına ilişkin sorularını yanıtladı.

Şan Tiyatrosu Tuval Olursa...
Yangından sonra harabeye dönen ve Surp Agop Hastanesi’nin otoparkı olarak kullanılan Şan Tiyatrosu’nun sahnesi bugün, Haydar Özay’ın İstanbul resmine ev sahipliği yapıyor.

Bilinmeyenin Paşinden...

Hülya Küpçüoğlu, ressam Devabil Kara ile “4. katman” adlı kişisel sergisi ve resimlerindeki gizem üzerine bir söyleşi yaptı. Kara’ya göre “4. katman” uzak geçmişi işaret ettiği gibi yakın geçmişi ve anı da içerisinde barındıran, bilinmeyenin, boşluğun ifadesi.

Ayrıca;


- Zaman İçinde Takvim; Şinasi Acar
- Gardner Evi; Mimari Tasarım: Valerio Dewalt Train Ass.
- “Outlet” ve Eğlence Merkezi; Mimari Tasarım: ERA Şehircilik, Mim., Müş. Ltd. Şti.
- Tarihi Yapılarda Onarım ve Güçlendirme; Haluk Sesigür, Oğuz Cem Çelik, Feridun Çılı
- İstanbul Sur Restorasyonları Üzerine; Doğan Kuban

YAPI Ocak
sayısında.........