MMO: 30 cm ile Faciadan Dönüldü



İşte TMMOB açıklamasının tam metni:

23.10.2014 saat 09:00 civarında Barboros Bulvarı Boğaziçi Köprüsüne katılım yapan ara bağlantı yolunda kamyon üstü bir mobil vinç seyir halinde giden bir aracın üzerine devrildi. Kazada herhangi bir yaralanma veya can kaybı olmazken mal kayıpları meydana geldi.

Otomobili hasar gören araç sahibi Recep Cengiz`in basında yer alan açıklamaları her zamanki ihmal zincirini bir kez daha gözler önüne serdi. Recep Cengiz açıklamasına sabah trafiğinde yavaş bir şekilde seyir halinde iken bir gürültü ile aracından dışarı çıktığını ve 30 cm ile kurtulduğunu ifade etti. Araç sürücüsü toprak zeminde çalışan vincin ayaklarını açmadan çalışması sonucu devrildiğini ve kazanın bu nedenle meydana geldiğini açıklamasında belirtti. Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen yol kenarındaki peyzaj çalışmasında tedbirsizlikler sonucu meydana gelen ve sadece mal kaybına neden olan kaza bir çok soruyu da beraberinde getirmiştir: Yol kenarında yapılan çalışmanın trafiğin en yoğun olduğu saatlerde yapılması doğru bir tercih miydi? Vincin çalışma alanı içerisinde bulunan yolun herhangi bir riske karşı kapatılması gerekmez miydi?

Toprak zeminde çalışan vincin ayaklarını açmadan çalışması vinç operatörünün eğitimsizliğinin veya trafiği aksatmamak adına ayaklarını açmadan çalışmak zorunda kalması nedeniyle plansızlığın, tedbirsizliğin veya denetimsizliğin bir göstergesi değil midir? Şehrimiz toplu taşıma otobüslerinin gerekli donanımlarının olmaması nedeniyle yandığı, damperli kamyonların üst geçitleri yıktığı, açılışlara yetiştirmek uğruna hızlı yapıldığından arızalanan ve en güvenli bildiğimiz raylı sistemlerdeki araçlara demir profillerin saplandığı, sabah trafiğinde iş yerine yetişmek için seyir halindeki araçlara mobil vincin devrildiği vb. son zamanlarda yaşanan birçok kaza ile yaşanamaz bir hal almaktadır. Plansız kentleşme ve rant politikaları sonucu işçi sağlığı ve iş güvenliği temel ilkelerine aldırış etmeden insan yaşamı hiçe sayılarak dikey olarak büyüyen kentimiz yaşanabilir olmaktan çıkarılmaktadır. Uygulanan bu yanlış politikalar sonucu kentimizde yaşamla ölüm arasındaki mesafe 30 santimetreye inmiştir.

Tüm kamusal hizmetleri özelleştiren ve denetimleri de gereği gibi yerine getirmeyen yetkili kurum ve kuruluşlar, ilgili bakanlıklar son yıllarda artarak süren bu kazaların sorumlusudurlar. Başka kazaların yaşanmaması için yetkililer ilgili tüm kurumlarla iş birliği içerisinde acilen gerekli tedbirleri almalı ve kamusal denetimleri sağlamalıdırlar.