Mobilya Sektörünün Kaderi İlk Üç Ayda Belli Olacak



Dünyanın en büyük mobilya kenti MASKO, krizin şu ana kadar yıkıcı bir etki göstermediğini, ancak ilk üç ayın ekonomik göstergelerinin kendileri için çok kritik olduğunu açıkladı. MASKO 2008 yılında, özellikle de son dönemde, krize karşı fiyatları düşürüp kâr marjlarını kısarak, üretime devam ederek ve AR-GE çalışmalarını sürdürerek yatırım yaptı. 2009’da ise MASKO Mobilya Kenti, kritik olan ilk üç ay içerisinde krizin nasıl etkileyeceğini daha net görebilecek.

Ülkemizde 1970’li yıllarda endüstriyel üretim modeline geçen mobilya sektörü, 600 ile 650 bin arasında firmanın faaliyet yürüttüğü devasa bir yapıya sahip. 7 milyar dolarlık pazar ve 1.3 milyarı aşkın ihracat payıyla mobilya sektörü, ülkemizin en büyük sektörleri arasında yer alıyor. Emek yoğun bir sektör olan mobilya sektörü, bugün toplam 300 bini aşkın insana iş olanağı yaratıyor. Mobilya sektörünün bu devasa yapısı, onu 2008’in bu son aylarında yaşanan ekonomik bunalımdan nispeten korusa da, sektörün genelinde bir durgunluk olduğu genel anlamda kabul görüyor.

Recep GüneykayaAncak MASKO gibi büyük, merkezi ve birleştirici unsurlar sayesinde sektör ayakta kalmayı ve birlikte hareket ederek güç toplamayı başarıyor. MASKO Yönetim Kurulu Başkanı Recep Güneykaya, durumu şöyle özetliyor:

“Kriz nedeniyle hem iç, hem de dış üretimde sektör genelinde yaşanan gerilemenin aksine MASKO çok iyi gidiyor. MASKO olarak, Türkiye ekonomisine sunduğumuz 4 milyar dolarlık katkı ve yarattığımız 4 bin kişilik istihdam ile krize meydan okuyoruz. 500’ü aşkın firma ve 778 işyeri ile MASKO Mobilya Kenti olarak, İstanbul ve çevresindeki mobilya ihtiyacının yüzde 60’ını karşılıyoruz. Toplam ihracatın da yüzde 20’sini gerçekleştiriyoruz. Bu güçle 2008 krizinden başımız dik çıktık. 2009 yılı hakkında yorum yapabilmemiz için ise ilk üç aylık dönemi görmemiz şart”.