Mobilyacılar Dünyaya Açıldı

Mobilyada dünyanın yeni trendi haline gelen İzmir'de, iç pazarda yaşanan daralma mobilyacıları tek seçenek olarak ihracata yöneltti ve Avrupa ve Ortadoğu'nun tercihi İzmir mobilyası oldu

Mobilyacıların kaybettikleri iç pazarı, ihracatla kapatmaya çalıştıklarını vurgulayan İzmir Genç İşadamları Derneği (İGİD) ve Türkcan Romeo Mobilya'nın Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Türkcan, bu çabanın kısa sürede Ortadoğu ve Avrupa'da rahat pazar bulduğunu vurguladı. Ahmet Türkcan, izmir mobilyalarının Avrupa ve Ortadoğu'dan büyük ilgi gördüğünü söyledi.

Kalitenin ve uygun fiyatın, İzmirli mobilyacıların yurtdışındaki en önemli argümanı haline geldiğini kaydeden Ahmet Türkcan, sözlerini şöyle sürdürdü;

'Kriz nedeniyle geçen yıl ekonomide yaşanan yüzde 10'luk daralma kendini en çok mobilya sektöründe hissettirdi. Zayıflayan alım gücü mobilya satışlarındaki hareketliliği hızla eritti. Bu durum karşısında çok düşük kapasiteler ile üretim yapmak zorunda kalan üreticilerin bir bölümü dış pazarlarda şansını denemeye başladı. Genellikle KOBİ niteliğindeki bu işletmeler gerek kalite, gerekse uygun fiyatta Çinliler ile yapılan başarılı rekabet sonucu özellikle Karabağlar-Kısıkköy hattında yoğunlaşan çok sayıda mobilya üreticisi ağırlığını ihracata verdi.'

İzmirli mobilyacıların gerek modüler, gerekse klasik mobilya tarzında kazandığı başarının devam etmesi için yüksek kalite çizgisinin bozulmaması gerektiğini belirten İGİD Başkanı Türkcan, aksi takdirde olası kalite erozyonunun ihracattaki sıçramayı sabun köpüğüne çevireceğini vurguladı.

Mobilya ihracatında kültürel öğelerin de önemli rol oynadığını söyleyen Ahmet Türkcan, şöyle konuştu: 'Ortadoğu ülkeleri genellikle klasik mobilya tercih ediyor. Avrupa'da ise modüler mobilya daha çok ilgi görüyor. Eskiden Türk mobilyası denilince akla Ankara, Bursa ardından Kayseri gelirdi. Ancak artık İzmir mobilya sektörünün kalbinin attığı önemli bir merkez haline geldi' dedi.