MoMA Mimarlık ve Tasarım Şef Küratörü Bergdoll "Müzelerin Mimarisi"ni Anlatıyor



Dünyadaki müzeler arasında ilk kez kalıcı bir mimarlık departmanı açan MoMA, çelişkili bir sergileme pratiği olan mimarlığı geniş izleyici kitlesiyle buluşturuyor. 2006 yılından bu yana Mimarlık ve Tasarım departmanının şef küratörü olan Barry Bergdoll, mimarlığı müzeye taşımayı ve müzenin mimarlık üzerine bir izleyici kitlesi oluşturmadaki rolünü, MoMA’nın çağdaş tasarımcılarla uzun zamandır devam eden ortaklıklarının yanı sıra güncel ve gelecek projelerden örneklerle açıklayacak.



YAP İstanbul Modern'in ilk uygulayıcısı Şubat'ta açıklanıyor

MoMA, müzenin çağdaş sanat alanı MoMA PS1 işbirliğiyle, YAP: Yeni Mimarlık Programı’nı tasarım ve kent kültürüyle etkileşim yaratacak deneysel bir platform olarak geliştirdi. İstanbul Modern de YAP: Yeni Mimarlık Programı'nın uluslararası ortakları arasında yer alıyor. Barry Bergdoll’un da seçici kurulunda yer aldığı YAP İstanbul Modern: Yeni Mimarlık Programı ’nın beş finalisti geçtiğimiz Kasım ayında belli olmuştu. YAP İstanbul Modern: Yeni Mimarlık Programı’nda gerçekleştirilecek ilk geçici düzenleme projesi, finalistlerin önerdiği projeler arasından seçilerek Şubat ayının başında açıklanacak.

Müzeler Konuşuyor: Konuğumuz Amerika

İstanbul Modern’in yeni konuşma dizisi, ABD’den önemli müze profesyonellerini İstanbul izleyicisiyle düzenli olarak buluşturuyor. Müzeler Konuşuyor: Konuğumuz Amerika, çağdaş müzeciliğin ve geniş anlamda müze deneyiminin ayrıntılı biçimde ele alınacağı yeni bir iletişim platformu olmayı hedefliyor. ABD’deki müzeciliğin geçmişi ve sanat kurumları günümüzün müze uygulamaları üzerinde iz bırakarak tüm dünyadaki kültürel kurumların işleyişini etkiledi. ABD’nin önde gelen müzelerinin direktör, küratör ve departman yöneticilerinin bilgi ve deneyimlerini paylaşmaları için İstanbul’a davet edilmesi bu bakımdan önem taşıyor. Konuşmalar, müze yönetimi, küratöryel pratikler, koleksiyonlar ve arşivler, izleyici oluşturma ve halkla ilişkiler, eğitim ve sosyal programlar, etkinlik programları, yerel ve küresel pazarlama ve iletişim stratejileri, yeni teknolojiler, müze mimarisi ve müze iç alanlarının yeniden tanımlanması gibi temel konulara odaklanıyor.