Mutfakçıların Gözü Türkiye'de



Dünyanın en büyük mutfak fuarı Eurocucina'ya damgasını vuran İspanyol Scic yetkilileri, "Yenilikçi Türk müteahhitlerle sık sık görüşüyoruz" diyor.

İtalya'nın Milano şehrinde iki yılda bir düzenlenen dünyanın en büyük mutfak fuarı Eurocucina, bu yıl inşaat sektöründe farklılaşma arayışları yaşayan Türk müteahhitler tarafından da ilgi gördü. 2005'de 1.3 milyon konutun satıldığı, 510 bin yeni konut için de ruhsat alındığı Türkiye'de, inşaata paralel olarak mutfak pazarı da büyürken, proje geliştiriciler mutfakta yeni trendlerin sergilendiği Milano'daydı.

Ağırlıklı olarak İtalyan firmalarının yer aldığı fuarı bu yıl 200 bin kişi ziyaret etti. Fuara katılan ve özellikle Miami, Los Angles ve Cannes'daki lüks malikânelerin mutfaklarını yapan İspanyol Scic firmasının yetkilileri, Türk müteahhitleri ile yakın ilişkide olduklarını ve Türkiye pazarındaki hareketliliği heyecanla izlediklerini belirttiler.

Trendler belirleniyor
İtalya'nın Milano kentinde düzenlenen Eurocucina'da, Alman, Avusturya, Fransız, İspanyol ve Rus üreticilerin ağırlığı var. Bu fuar gelecekteki trendlerin sergilenmesi açısından, tasarımcılar, mutfak üreticileri ve son dönemde de gayrimenkul proje geliştiricileri tarafından dikkatle izleniyor.

Scic'den kişiye özel mutfaklar
İspanyol mutfak üreticisi Scic, son dönemde Türkiye'deki konut üreticileri tarafından büyüteç altına alındı. Scic, fuarda ziyaretçilere 30'un üzerinde modern ve klasik modelle 1000'in üzerinde renk alternatifi sundu.

Sadece yeni konutlar bile pazarı şahlandırır

-Hazır mutfak kavramı ile 1980'lerde tanışan Türkiye'de son yıllarda pek çok firma bu alana kaymaya başladı.
-İstikbal ve Arçelik, bu alanda yatırım yapan Türk şirketlerinin en yenisi. Pazar bir yandan ithal markalarla büyürken, yerlilerin ilgisi de artıyor.
-Sadece 2005'te 1.3 milyon konutun satıldığı, 511 bin yeni daire için de ruhsat alındığı Türkiye, muftak üreticileri için cazibesini artırıyor.
-Batı ülkelerinde mutfak yenileme hızı ortalama 7 yıl. Türkiye'de tam ölçülmemekle birlikte bunun çok üzerinde olduğu biliniyor.
-Ancak genç nüfus, yeni konut arayışları ve mevcut mutfakların halen çok eski olması, yabancı mutfak üreticilerinin ilgisini artırıyor.
-Ayrıca Türkiye'de konut yapımındaki farklılaşma arayışları ve geleneksel aile yapısı nedeniyle mutfakların önem taşıması da pazarın cazibesini artırıyor.