İstanbul trafiğini rahatlatması beklenen tünel projelerini
finansal sıkıntılar zora soktu. Tamamlanan iki tünelden ise sadece biri trafiğe
açılabildi.
İstanbul trafiğini yer altına alarak rahatlatmayı hedefleyen
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin "7 Tepe 7 Tünel" projesi
hızlı başladı ancak giderek yavaşladı. Üç yıl önce hayata geçirilen tünel
projesinde bugüne kadar sadece bir tünel trafiğe açılabildi. 137 milyon TL’ye
malolan Kağıthane-Piyalepaşa tünelinin açılışının ardından finansal sıkıntılar
nedeniyle çalışmalar hız kesti.
Mart ayında açılması beklenen Dolmabahçe-Bomonti tüneli ise,
inşaat, asfalt ve ışıklandırmaları tamamlanmasına rağmen bir türlü hizmete
açılamadı.
Topbaş aracıyla geçti ama...
Dokuz aydır açılışı beklenen ve kısa süre önce Büyükşehir
Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın kendi kullandığı araçla geçiş yaptığı tünel, 4
bin 685 metre uzunluğunda. Dolmabahçe Stadı’nın kuzeyinden başlayarak Taksim ve
Feriköy’ü kat ederek Bomonti’ye ulaşan tünelle, güzergahtaki yolculuğun 4
dakikaya indirilmesi planlanıyor.
"7 Tepe 7 Tünel" projesi kapsamında trafiğe açılan tek tünel
Kağıthane-Piyalepaşa tüneli oldu. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı
törenle hizmete açılan tünel ışıklandırması, kavisi, havalandırması, güvenlik
kaçışları ve yer aydınlatmasıyla dikkat çekiyor. Kağıthane-Piyalepaşa arsında
yoğun trafiği büyük ölçüde hafifleten tünel, güzergahı 3 dakikaya indirirken,
yoğun trafikte tüneli kullanmayan sürücüler ise aynı mesafeyi yaklaşık 1 saatte
kat ediyor.