Nereden Çıktı Bu Üçüncü Havaalanı?

Atatürk Havalimanı yüzde 50, Sabiha Gökçen yüzde 7 kapasite ile çalışıyor. 'Eksik yolcu' nedeniyle TAV'a tazminat bile ödeniyor

Sabiha Gökçen bomboş

Hükümetin İstanbul için üçüncü havaalanı istemesinin nedenini anlamak güç. Kentteki Atatürk Havalimanı kapasitesinin yarısı ile çalışıyor. Sabiha Gökçen Havaalanı ise sadece yüzde 7'lik kapasite ile faaliyette.

13.2 milyon dolar

Atatürk Havalimanı'nın üçüncü pisti de her türlü uçuş için devreye girmek üzere. Dış hatlar terminalinin işletmecisi DHMİ, yolcu azlığı nedeniyle dört yılda TAV'a 13.2 milyon dolar tutarında tazminat ödedi.

Önce Erdoğan istedi

İstanbul kent merkezine karayoluyla 1.5 saat mesafede bulunan Çorlu Havaalanı da atıl. 'Üçüncü havaalanı'nı ilk önce Başbakan Erdoğan telaffuz etmiş, ardından Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "Evet, şart" demişti.