“ODTÜ Ormanını Ellerimizle Yeşerttik”



Bianet'in haberine göre, İstanbul ODTÜ Mezunları Derneği, ODTÜ Ormanı’ndan geçecek yol çalışmasının “hukuk, bilim ve akıl dışı olduğunu” belirtti ve  bu konuda yapılan, şiddet içermeyen, hukuk, demokrasi, bilim temelli arayış ve itirazları desteklediklerini açıkladı.

Dernek, yol açım çalışmalarının durdurulmasını, konunun bilimsel gerçekler ışığında, ilgili odalar, Çiğdem ve 100. Yıl Mahalleleri sakinleri ve ODTÜ yönetimi ile tekrar değerlendirilmesini ve konuya ilişkin demokratik protesto haklarını kullanan insanlara asla şiddet uygulanmamasını istedi.

“Ülke ve kent yöneticilerini, bilim insanlarını, bu yoldan etkilenecek mahalle sakinlerini sağduyuya, hukuk ve demokrasi çerçevesinde, bilimin gösterdiği doğrultuda tercihler yapmaya çağırıyoruz.”

"300 ağaç kesilecek"

Açıklamada ODTÜ yerleşkesinin yüzde 80’ini oluşturan ODTÜ Ormanı’nın “planlı, bilimsel ve yıllar süren özverili çalışmanın ürünü olduğu”, kampüs ve Orman’a dair konuların ODTÜ mezunlarının sorumluluğunda olduğu belirtildi.

İstanbul ODTÜ Mezunları Derneği  yol ile ilgili düşüncelerini şöyle sıralandı:

* Yol inşaatına, Ankara'nın bütünüyle ilişkisi kurulmuş günün koşullarını ve geleceği gözeten bir plan olmadan, ODTÜ yerleşkesi ile ilgili planların onaylanması beklenmeden, Türkiye’nin hem kendi iç hukukunda yer alan, hem de tarafı olduğu uluslararası koruma ilke ve mevzuatı yok sayılarak, anlaşılamayan bir keyfilikle başlandı.

* Bu inşaat nedeniyle 3 bin civarında ağaç kesilecek. O alanda oluşan ekosistem, çok sayıda büyük ağaç etrafında daha küçüklerle, yüzlerce kuş ve başka canlıları barındırmakta. Kesilecek ağaçlar yerine başka bir yerde yeni ağaçlar dikilse de orada seneler içinde oluşan ekosisteme eşdeğer olamayacak.

"Metro yok sayılıyor"

* İnşa edilecek yol, trafiğin düğüm noktalarını kaydırmaya yönelik. Bu yol güzergahını tercih eden ya da Eskişehir yolundan ayrılmayacak araçlar toplamının yolculuk sürelerinde nasıl bir değişim olacağına ve tekrar kesişen noktalarda nasıl bir birikim olacağına dair bir hesaplama yok.

* Tamamlanmasına az bir zaman kalan 300 bin yolcu taşıma kapasiteli Çayyolu Metrosu projesini yok sayarak başlatılan söz konusu yol projesi, yaya trafiğini kolaylaştırmak yerine araç odaklı hazırlandı.

* Yeni yollar açılmasının kent arazisinden rant elde etmeyle doğrudan ilişkisi var, ancak bu rant uzun vadeli değil. Çocuklarımızın daha fazla betonlaşmaya değil, ağaçlara, yeşil alanlara gereksinimi var.