New York Times gazetesi yeni yazı dizisi “Dünyadaki Pencereler”i
Nobel ödüllü romancımız Orhan Pamuk’la başlattı. Pamuk, İstanbul’daki evinden
görünen manzarayı kaleme aldı, İtalyan çizer Matteo Pericoli de metinden yola
çıkarak bu manzarayı çizdi.
Amerika Birleşik Devletleri’nin
(ABD) saygın gazetesi New York Times, “Dünyadaki
Pencereler” adlı özel dizisini, Nobel ödüllü Türk romancısı
Orhan Pamuk’la başlattı. Bu ilginç proje gereği Pamuk,
İstanbul’daki evinden görünen manzarayı gazete için kaleme aldı ve İtalyan
mimar, çizer ve yazar Matteo Pericoli’yse, ünlü yazarın
anlatımlarından yola çıkarak bu manzarayı çizdi.
“Turkish
Delight” altbaşlığıyla yayınlanan dizinin bu ilk bölümünde Pamuk,
penceresinden görünen Boğaz manzarasını betimledi. Penceresinden Haliç’in
girişi, Topkapı Sarayı, Ayasofya ve Sultanahmet Camii’nin yanısıra, Anadolu
yakasının panoramik görünümü, Adalar ve 1. Boğaz Köprüsü’nü izlediğini anlatan
Orhan Pamuk, kendisine, “Bu muazzam manzara seni işinden alıkoymuyor mu” diye
soranlara “Hayır” yanıtını verdiğini söyledi.
Pamuk, yazı yazmaya
ayırdığı vaktin büyük bölümünü, bir sonraki cümlenin ne olacağını düşünmekle
geçirirken, bu sırada gözü, önünde duran defterden kayıp, NYT için tasvir ettiği
manzaraya yöneliyormuş. Ünlü yazar, “Benim Adım Kırmızı” adlı tarihi romanındaki
hikâyenin geçtiği mekânların büyük kısmının, penceresinden göründüğüne dikkati
çekti.
NEW YORK'U DA ÇİZDİ
Orhan Pamuk’un
penceresinden görünen İstanbul manzarasını çizen Matteo Pericoli’yse, aslında bu
tarzda bir projeye daha önce de imza atmıştı. Pericoli, “Penceremden
Şehir: 63 New York Görünümü” adlı bir kitabın çizimlerini yapmış, bu
kitap için de New York’ta yaşayan 63 yazar ve sanatçı, kendi evinin
penceresinden, dünyanın en kozmopolit şehrinin nasıl göründüğünü anlatmıştı.
Pericoli’nin NYT için önümüzdeki haftalarda yapacağı çizimlerde, Pamuk gibi
dünyanın başka ünlü yazar ve sanatçılarının evlerinden görünen şehir
manzaralarının konu edilmesi bekleniyor.