OYAK Çimento Grubu Şirketleri IMKB İlk Çeyrek Sonuçlarına Göre Sektörün Lideri



Faaliyetlerini 5 fabrikada, satışlarını 6 coğrafi bölgede sürdüren OYAK Çimento Grubu, İMKB ilk çeyrek sonuçlarına ve FAVÖK sıralamasına göre Türkiye’nin en başarılı 4 çimento şirketini çatısı altında barındırıyor. Grup tarafından Kamuoyunu Aydınlatma Platformu'nda paylaşılan ilk çeyrek sonuçlarına göre Mardin Çimento, FAVÖK ve net kar marjı oranlarında Türkiye çimento sektörünün açık ara lideri, Türkiye’nin en başarılı, en fazla katma değer yaratan endüstriyel tesislerinden biri oldu.

2011'de Türkiye çimento endüstrisi 2010’un son çeyreğinde yakaladığı ivmeyi sürdüren Ünye Çimento, satış ve karlılığını en fazla artıran şirketlerden biri oldu. Yine Grup şirketlerinden Adana Çimento, maliyetlerine ilişkin aldığı önlemler neticesinde karlılığını artırırken; Bolu Çimento, bölgesel kapasite fazlası ve aşırı rekabet sorunlarını ikinci çeyrekten itibaren ürün çeşitlendirmesi ve diğer bazı önlemlerle aşmayı öngörüyor. 2009 sonunda ettiği 36 Milyon TL zararın ardından OYAK tarafından devralınan ve 2010 yılını 1 Milyon TL net karla tamamlayan Aslan Çimento da, 2011 ilk çeyrek sonuçlarında sektörün en iyi 4. FAVÖK oranına ulaştı.

2010 yılı vergi rekortmenleri OYAK Çimento Grubu’nda

Mardin Çimento: Tahakkuk eden 19.9 milyon TL kurumlar vergisi ile Türkiye’nin en çok vergi ödeyen 98. şirketi oldu. Mardin ilinde en çok vergi veren ilk 100 şirket toplam 23 milyon TL öderken, bu toplamın yüzde 87’si Mardin Çimento tarafından sağlandı.

Ünye Çimento: 14.1 milyon TL kurumlar vergisi tahakkuk etti ve Ordu ili birincisi oldu. İl ikincisi, 2.8 milyon TL vergi ödedi.
Adana Çimento: 13.5 milyon TL kurumlar vergisi tahakkuk etti, Adana il birincisi oldu.
Bolu Çimento: 3.2 milyon TL vergi ile Bolu ili üçüncüsü oldu.



10 milyon ton satış, 1 milyar TL ciro

OYAK Çimento Grubu, 2010 yılında Türkiye rekoru kırarak 10 milyon ton çimento satışı gerçekleştirdi ve 1 milyar TL satış rakamına ulaştı. Grup, 7,8 milyon ton iç satış ile yüzde16.3 pazar payına ulaştı. 2011 yılında sektörün yüzde 8’den az olmamak üzere büyümesi, genel seçimler nedeniyle çimento talebinin canlı olması, devam eden ve planlanan büyük projeler sayesinde iç pazarın iyi bir yıl geçirmesi öngörülüyor. Dış pazarların da 2010 ile benzer bir seyir izlemesi, Ortadoğu ülkelerinin talebinin sürmesi, Rusya’ya ihracatın artması bekleniyor.