İstanbul Hisarüstü’nde Perili Köşk olarak bilenen tarihi binayı restore
ederek holding binası haline getiren Borusan, binanın koridor duvarlarını
da uluslararası alanda tanınmış sanatçı Peter Kogler’in yerleştirmesiyle
kapladı.
Kogler, “Her katta toplantı var, bu inanılmaz bir şey” dediği
holdingin duvarları için üst üste binmiş ve hiç kopmadan ilerleyen boru
görüntülerinden oluşan bir yerleştime hazırladı. Bu yerleştirme, 7 kat
boyunca binanın merdiven kısmındaki koridorlarda tabandan tavana uzanıyor.
Borunun, yanı sıra karınca ve beyni de tekrar eden motifler olarak
farklı mekânlarda kullanan Kogler, “Bu motifler, bir şekilde bilgiyle ve sosyal
yapılarla bağlantılı. Hepsi sistemlerle ilişkili” dedi.
Borusan Holding
küratörü Necmi Sönmez ise Batı sanatında perspektif kullanıldığını, buna
karşılık birbirini tekrarlayan motifin Doğu sanatının en önemli özelliklerinden
biri olduğunu belirterek, “Bir eleman aynı şekilde yüzlerce kere, binlerce kere
sağa sola, sola sağa, döne döne kullanılıyor” dedi. Sönmez, Kogler’in yaptığı
işlerle Sultanahmet ve Süleymaniye camilerinde en etkileyici düzeye ulaşmış olan
bu Doğu geleneğiyle diyaloğa girmiş olduğunu söyledi.
30 yıl boş kaldı Avusturyalı sanatçı Kogler’e bir yıl
önce sipariş edilen işin duvarlara yerleştirilmesi 3 haftada tamamlandı. Diğer
büyük holdinglerden farklı olarak sanatçılara sipariş vererek şirket için özel
eserler yapılmasını sağlayan Borusan Holding’in tüm katlarında çağdaş sanatın
çeşitli örnekleri bulunuyor.
19. yüzyılda inşa edilen Yusuf Ziya Paşa
Köşkü, yaklaşık 1 yıldır Borusan Holding’in yönetim binası. Şimdi Kogler’in
yerleştirmelerinin bulunduğu bina önceki 30 yıl boyunca boştu.