Peyzaj Sektörü Yağmurun Dinmesini Bekliyor



Peyzaj Mimarları Odası (PMO) Adana Şube Başkanı Ramazan Doğru, Türkiye'de konut, işyerleri ve otel gibi mekanlarda peyzaj düzenleme taleplerinin, Avrupa ülkeleri kadar olmasa da son yıllarda arttığını söyledi.

Artan talep ölçüsünde, peyzaj mimarisi sektörünün canlandığını ve yıldızı parlayan meslek grubu haline gelmeye başladığını ifade eden Doğru, Türkiye genelinde en çok İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir gibi illerde yoğun talep olduğunu bildirdi.

Doğru, vatandaşların küresel krize bağlı olarak 2009 yılındaki peyzaj düzenlemesi ihtiyacını ertelemesi sonucu yaşanan durgunluğun, geçen yıl da etkisini sürdürdüğünü belirterek, ''Bitki yelpazesini ithal ürünlerle zenginleştiren peyzaj sektörü, geçtiğimiz 2 yıl içinde umduğunu bulamadı. Önümüzdeki yaz sezonu için beklentileri olan sektör temsilcileri iklim koşullarının olumsuz seyretmesi sonucu bölgelere göre kar ve yağmur engeline takıldı. Yağışların sürmesine bağlı ertelemenin, iklim koşullarının normale dönmeye başlamasıyla tedarik tıkanıklığına da yol açacağını düşünüyoruz'' dedi.

Sektörün, inşaat yatırımlarındaki canlanma ve mevcut binaların sahiplerinin kişisel taleplerine göre iniş çıkış yaşadığını söyleyen Doğru, şunları kaydetti:

''Baharla beraber uygulama alanlarında bir hareketlilik yaşanmaya başlandı ama yağış nedeniyle bu istenilen düzeyde değil. Daha önceden projelendirilen peyzaj uygulaması yapılacak alanlarının dışında yeni yatırımların gerçekleşmesi bizim açımızdan iyi olacak. Gelir düzeyine bağlı olarak yaşam kalitesinin artması bu tür taleplere ihtiyacı beraberinde getiriyor. İnsanlar, yaşam alanlarının daha ferah ve doğa ile bütünleşmiş olması için harcama yapıyor. Bu tercih, yaşam alanlarını zenginleştirmenin yanı sıra konutlara da artı değer kazandırıyor. Hafta sonunu evinin bahçesinde çimlerin üzerine basarak sulama ve çiçek bakımı yaparak geçirmek isteyen kişi sayısının her geçen yıl artması bizi mutlu ediyor. Aynı zamanda sektör temsilcilerinin en önemli beklentilerinden birisi de peyzaj düzenlemelerinin modayı takip etme alışkanlığı gibi değil, gerçek anlamda ihtiyaç hissedilerek tercih edilmesi''.