Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yaptığı hiçbir proje, ilk hesaplanan maliyeti tutmadı. 2024’ten bu yana Karayolları Genel Müdürlüğü’nde yaklaşık 150 milyar TL’lik ikmal ihalesi düzenledi.
Sözcü’den Deniz Ayhan’ın haberine göre; Çaycuma Bartın ayrımı, Hisarönü Zonguldak yolunda 799 milyon 950 bin TL’ye 2023 yılı mart ayında tamamlanacağı hesaplanıp ihale yapıldı. Ancak bitmedi, yeni ikmal ihalesi yapıldı ve 2 milyar 184 milyon 308 bin TL yatırıldı. Yolun yapımı 2026’ya kaldı, maliyeti ise 2 milyar 984 milyon 258 bin TL’ye yükseldi. Yani ilk öngörülen maliyetin 3.7 katına çıkıldı. Karayolları Genel Müdürlüğü 25 Şubat 2022’de ihale düzenleyerek Çaycuma- Bartın- Hisarönü- Zonguldak yolu işini yaptıracağını duyurdu.
İhaleleri alan firmaların iktidara yakın olması da dikkat çekti. Cengiz İnşaat’ın 2017’de 607 milyon 284 bin 601 TL’ye aldığı Kastamonu-Çankırı yolu ihalesinde proje tamamlanamayınca yeniden ihale yapıldı. 2025’teki tamamlama ihalesi 11 milyar 852 milyon 999 bin 760 TL’ye yine aynı şirkete gitti. Proje maliyeti 8 yılda 20 misline çıktı.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.