Projeler Başka Bahara Kaldı!

Kuğulu Kavşağı çalışması.

Ankara Anakent Belediyesi'nin gerek 2006, gerekse de 2005 yıllarında vaat ettiği birçok proje yeni yıla kaldı. 2007'ye sarkan proje ve sözlerin başında bir türlü bitirilemeyen ve "yılan hikayesine" dönen metro çalışmaları geliyor.

Metronun yanı sıra "başka bahara" kalan diğer projeler ve sözler arasında Gençlik Parkı'nın yeniden düzenlenmesi, AOÇ'ye yatırım sözü, başkentin ışıklandırma sorunu ve Kuğulu Kavşağı çalışmaları da bulunuyor.


Metro çalışmaları.

Metro 6 yıldır tamamlanamadı
2006'da "unutulan" bir diğer proje de raylı sistem çalışmaları oldu. 2001 yılından bu yana 6 yıl geçmesine karşın bir türlü hizmete açılamayan metronun ne zaman bitirileceği merak konusu olurken, önce 2004 daha sonra 2005'te tamamlanacağı duyurulan metro çalışmalarında 2006 yılında bir arpa boyu yol alınamadı. Var olan çalışmalar durma noktasına gelirken, AŞTİ-Çayyolu hattında bulunan MTA istasyonunun bir çıkışı Eskişehir Yolu genişletme çalışmaları kapsamında yıkılarak yeniden inşa edildi.

2001'de yapımına başlanan Batıkent-Sincan-Törekent hattı tamamlanmadan, 2002'de AŞTİ-Çayyolu hattı, 2003'te Kızılay-Söğütözü hattı ile Ulus-Keçiören hattı ve 2005 yılında da Kızılay-Çayyolu-2 hattının çalışmalarına başlandı. Başlanan çalışmalar yarım bırakılarak yeni hatların inşaatlarının temelinin atılması ve bu nedenle söz konusu 5 hattın durma noktasına gelmesi sonucu Gökçek, yıl içinde raylı sistemleri özel sektöre devretmeyi planladığını açıkladı. İşler durumda bulunan Kızılay-Batıkent ve AŞTİ-Dikimevi hatları özelleştirme kapsamı içine alındı.

Kuğulu Kavşağı inşaatı bıktırdı
UKOME Genel Kurulu'nda alınan kararla 6 Ekim 2006'da çalışmalarına başlanan Atatürk Bulvarı üzerindeki inşaatların önce aralık ayı içerisinde bitirileceğinin açıklanmasına karşın, daha sonra açılışın 2007'ye ertelendiği duyuruldu. İnşaat çalışmalarına başlanmasının ardından bir açıklama yapan Anakent Belediye Başkanı Gökçek, 2 ay içinde kavşağın hazır hale getirileceğine işaret etmiş, fakat daha sonra bu sözünden çark ederek, kesin bir tarih vermeden bulvar üzerindeki inşaatların "en kısa zamanda" tamamlanacağını belirtmişti.

Hâlâ süren çalışmalar nedeniyle, başkentin ana ulaşım hattı olan Atatürk Bulvarı adeta bir şantiye görünümünde. Bulvarın büyük bir kısmı ise araç ve yaya trafiğine kapalı durumda. Kuğulu Park'tan TESK Genel Merkezi'ne kadar uzanan inşaat çalışmaları nedeniyle, bulvar üzerinde bulunan işletmeler ve konutlarda yaşayan yurttaşlar da sıkıntı çekiyor. "Trafiği rahatlatma" savıyla başlatılan çalışmalar trafiği felç ederken, çalışmaların tamamen bitmesinin ve yolun trafiğe açılmasının mayıs ayını bulacağı tahmin ediliyor.

Gençlik Parkı harabeye döndü
Bir zamanlar Ankara'nın en önemli eğlence ve dinlenme alanı olan Gençlik Parkı'nın yeniden düzenlenmesi de 2007'ye bırakılan bir diğer proje. 6 Mayıs 2005'te başlatılan yeniden düzenleme çalışmalarının üzerinden 20 ay geçmesine karşın hiçbir ilerleme sağlanamadı. Gençlik Parkı'nın yenileme çalışmalarının 29 Ekim 2006'da bitirileceği sözünü veren Gökçek, daha sonra bu tarihi bir yıl erteleyerek, parkın 29 Ekim 2007'de açılacağını duyurdu. Çalışmalar kapsamında parkta bulunan işletmeler yıkılmış durumda. Yıkılan lokantalar ve çay bahçelerinin inşaat pisliklikleri ve molozları ise parkın içinde bulunuyor. Park, harabe görünümünde. Yıkıntıların uzun zamandır parkın içinde tutulması ve atılmaması dikkat çekerken, Gençlik Parkı, uzayan çalışmalar ve ilgisizlik nedeniyle birçok asayiş sorununa da neden oluyor.

AOÇ'ye yatırım sözü plana takıldı
Atatürk tarafından yurttaşlara hediye edilen AOÇ'nin bir kısmının Anakent Belediyesi'ne devri kamuoyunca eleştirilmiş, meslek örgütleri söz konusu uygulamaya karşı çıkmışlardı. Gökçek ise AOÇ'ye yatırım sözleri vererek devrin hemen ardından çalışmalara başlanacağı açıklamıştı. Buna karşın Anakent Belediyesi'nin AOÇ'de yapmak istediklerine ilişkin planı onaylanmadı. Plana takılan AOÇ'ye yatırım sözleri Gökçek'in, en son geçtiğimiz eylül ayında yaptığı açıklamada AOÇ'ye 5 yıl içerisinde 300 milyon dolarlık yatırım yapılacağını açıklamasıyla 2007 ve sonraki yıllara ertelendi.

Ankara hâlâ karanlık
2006'da Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Anakent Belediyesi arasında yapılan anlaşma gereği kenti ışıklandırma yetkisi Anakent Belediyesi'ne geçti. Söz konusu anlaşma yapılmadan önce Gökçek, Ankara'yı karanlık bulduğunu belirterek, "Işıklandırma yetkisinin bize verilmesi halinde, en kısa süre içerisinde, aydınlık bir Ankara yapacağız" demişti. Buna karşın yıl içinde kentin ışıklandırılmasına ilişkin herhangi bir çalışma yapılmadı. Ankara'nın birçok cadde ve sokağı hâlâ karanlıkta.

Ulus belirsizliğini koruyor
2004 yılından beri çalışmalarına başlandığı duyurulan "Ulus Tarihi Kent Projesi" nin ne olduğu ve nasıl gerkçekleştirileceği, proje kapsamında nerelerin yıkılacağı belirsizliğini koruyor. Gökçek'in, 2005 yılında yaptığı açıklamada proje kapsamında 2006 yılında somut adımlar atılacağını duyurmasına karşın, herhangi bir çalışma yapılmadı. Gökçek 2005 yılının sonunda yaptığı değerlendirme toplantısında yasal prosedürün tamamlanmasının ardından 2006'da projenin hayata geçirileceğini, Ulus ve çevresinde tarihi dokuyu koruyan kapsamlı bir çalışma yapılacağını açıklamıştı. Buna karşın Ulus'a tek bir çivi bile çakılmadı ve proje belirsizliğini koruyarak yeni yıla kaldı.

50 yeni altgeçit sözü
Anakent Belediyesi'nin yeni yıla kalan söz ve projelerinin yanı sıra yeni yılda yapılacağı duyurulan projeleri de eleştiriliyor. Gökçek'in aynı anda 50 altgeçitin çalışmalarına başlanacağını duyurması meslek odalarının tepkisini çekti. Meslek odaları çözüm olarak sunulan 50 altgeçitin trafiği olumsuz etkileyeceği ve kent merkezinin adeta "otoban" a döneceği uyarısında bulunuyor.