Raylı Sistemde ‘Dev Adım’



4.Levent-Taksim Metro Hattı'nı Yenikapı’ya bağlayacak olan hattın elektromekanik sisteminin yapımı ve işletmeye alınması işi için ihtiyaç duyulan 270 milyon dolar tutarındaki kaynak, beş ayrı kredi olarak uluslararası piyasalardan temin edildi.

Halen işletilmekte olan 4.Levent-Taksim Metro hattını Yenikapı’ya bağlayacak olan 5,2 km uzunluğundaki Taksim-Yenikapı Metro hattının elektromekanik sisteminin yapımı ve işletmeye alınması işi için ihtiyaç duyulan 270 milyon dolar tutarındaki kaynak, beş ayrı kredi olarak uluslararası piyasalardan temin edildi.

Hazine Müsteşarlığı garantörlüğünde sağlanan söz konusu kredilerin sözleşmeleri, Hazine Müsteşarlığı adına Dış Ekonomik İlişkiler Genel Müdürü Memduh Aslan Akçay, İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Eren ve kreditör kuruluşlar olan Standart Charter Bank-Kexim -Deutsche Bank-İş Bankası temsilcileri tarafından 27 Mart 2006 tarihinde imzalandı.

Kredi sözleşmelerinin imzalanması ile birlikte, Taksim’i Yenikapı’ya bağlayacak olan metro hattının elektromekanik yapım işini üstlenen Alarko-Koros-Hyundai Konsorsiyumu çalışmalarına başladı.

4.Levent - Taksim Metro hattını Ayazağa’ya ve Darüşşafaka’ya bağlayacak olan 5,5 km uzunluğundaki metro hattında inşaat çalışmaları hızla devam etmekte olup, sistemin 2009 yılı başında hizmete alınması planlanıyor. Taksim-Yenikapı Metro Hattı'nın ve iş kapsamında bulunan Aksaray Hafif Metro Hattı bağlantısının tamamlanması ile Darüşşafaka-Havaalanı arasında bir raylı sistem bağlantısı kurulmuş olacak. Ayrıca, Yenikapı İstasyonu'nda Marmaray Projesi ile sağlanacak entegrasyonla yolcuların tüp geçişten yararlanması mümkün olabilecek.

Raylı sistem entegrasyonunun en önemli halkalarından biri olan Taksim-Yenikapı Hattı'nın tamamlanmasıyla; kuzey-güney ve doğu-batı aksında birbiriyle entegre biçimde gelişen, metro, hafif metro, finiküler ve tüp geçiş projeleriyle İstanbul'un raylı ulaşım sisteminin ana omurgası oluşturulmuş olacak.