Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) Genel Sekreteri Erkan
Ayan, yaptığı yazılı açıklamada, gerek hükümetin gerekse yerel
yönetimlerin mevcut raylı sistem projeksiyonları değerlendirildiğinde
kamu tarafından 2023 yılına kadar demiryolu sektöründe 70 ile 100 milyar lira
arasında harcama yapılmasının beklendiğini bildirdi.
Üretimin yüzde 50'sinin yerli olması şartının aranacak olması nedeniyle
vagon, EMU ve DMU üretiminde Sakarya'nın en avantajlı il ve cazibe merkezi
olarak ortaya çıktığını belirten Ayan, şu ifadelere yer verdi:
''Sakarya'da Raylı Sistemler Organize Sanayi Bölgesi'nin kurulması, bölge ve
ülkenin sürdürülebilir kalkınmasında önemli katkı sağlayacaktır. Raylı sistemler
ve raylı sistemler yan sanayinin yerlileştirilmesi, yenilikçi ve rekabetçi
anlayışla ihtisas alanı olarak kümelenmesi Sakarya'ya ve ülkeye büyük kazanımlar
getirecektir.
Türkiye Ulaşım ve Haberleşme Stratejisi'nde cadde tramvayı, metro, hafif
metro, monoray, hızlı tren seti, tünel teknolojileri ile manyetik tren
teknolojilerinin geliştirilmesi için girişimcilere yönelik devlet yardımları
artırılarak en az yüzde 50 yerli muhteva mecburiyeti getirilmesi hedefleniyor.
Tasarım ve ürün geliştirme, yerli parça oranını artırma, yeni projelerde
tasarım, geliştirme, prototip ve kalıp gibi üretim öncesi tüm safhalarda
yerlileşme sağlanmaya çalışılıyor.''