Şehircilik Düzenli Olsaydı AVM’lerin İşi Çok Zorlaşırdı
Başkent’teki AVM’lerde arz talep dengesinin hala devam ettiğini belirten Cepa
Alışveriş Merkezi Genel Koordinatörü Atilla Işıldar, “Ankara
pazarındaki AVM sayısında ciddi bir artış var. Ancak asıl sıkıntı, AVM’lerin
belli hatlarda yoğunlaşması” dedi. AVM’lerin caddelere göre müşterilere sunduğu
bazı avantajları olduğunu ifade eden Işıldar, “Ankara’daki şehircilik, planlama
ve altyapı daha düzenli olsaydı, AVM’lerin işi daha zor olurdu. Caddelerde
yürüyemiyorsunuz, sokaklarımız güvenli değil, otopark sorunu var. Bunlar yan
yana geldiği zaman insanlar AVM’yi tercih ediyor” diye konuştu. AVM’lerin,
Başkentlilerin hayatını geçireceği sosyal yaşam merkezleri haline geldiğini
anlatan Işıldar, şunları söyledi:
Yedi tane daha açılıyor
“Şu an Ankara’da 31 tane AVM var. Önümüzdeki yıl yedi tane daha AVM açılacak.
Ankara’daki alışveriş merkezlerinin büyük bir kısmı büyük ölçekli. Başkent’te
bin kişiye 215 metrekare kiralanabilir alan düşüyor. Bu rakam İstanbul’da 201,
Türkiye ortalaması ise 82. Bu, Ankaralıların sosyal hayatıyla ilgili bir
konu. Ankara’nın batı aksında ciddi bir rekabet var. Rekabet ortamında her
AVM kendi imkanları ölçüsünde bazı aktiviteler yapıyor. Bunların hepsi
tüketiciye yarıyor. Bu rekabet önümüzdeki günlerde daha da artacak.
Serbest piyasa düzeni
Serbest piyasa kendi düzenini kurar. İşini iyi yapan, yatırımını doğru yapan,
iyi yönetilen, iyi bir mağaza karmasına sahip olan AVM’ler her zaman önde yer
alır. Bu düzen rayına oturacak, bir takım doğal seleksiyonlar yaşanacak. Bunlar
önümüzdeki yıllarda kendini gösterecektir. 2010 verimli bir yıl oldu. Ziyaretçi
sayılarımızda yüzde sekiz, toplam AVM cirosunda yüzde 15 büyüme sağladık.
2011’de bunu devam ettirmek istiyoruz. Ziyaretçi sayısında 2011’de yüzde 10’luk
bir büyüme hedefimiz var.
Hedeflerimiz katladık
2010 yılında 20’ye yakın sergi, 10’dan fazla performans gösterisi ve atölye
çalışmasına ev sahipliği yaptık. Tüm yıl boyunca tüketici kampanyalarımız devam
etti. Yüzde 98’lik bir müşteri memnuniyeti oranı yakaladık. 2011’de bu oranı
yüzde 99’a çıkarmayı hedefliyoruz. Krizin etkilerine rağmen hem müşteri
sayısında, hem toplam cirolarda, hem de müşteri memnuniyet oranlarında olumlu
bir artış söz konusu. 2011 yılı krizin etkilerinin daha az hissedileceği bir
dönem olacak. Bu hedeflerimizi ikiye katlayarak 2011 yılında daha çok
çalışacağız.”