Şehircilik Düzenli Olsaydı AVM’lerin İşi Çok Zorlaşırdı



Başkent’teki AVM’lerde arz talep dengesinin hala devam ettiğini belirten Cepa Alışveriş Merkezi Genel Koordinatörü Atilla Işıldar, “Ankara pazarındaki AVM sayısında ciddi bir artış var. Ancak asıl sıkıntı, AVM’lerin belli hatlarda yoğunlaşması” dedi. AVM’lerin caddelere göre müşterilere sunduğu bazı avantajları olduğunu ifade eden Işıldar, “Ankara’daki şehircilik, planlama ve altyapı daha düzenli olsaydı, AVM’lerin işi daha zor olurdu. Caddelerde yürüyemiyorsunuz, sokaklarımız güvenli değil, otopark sorunu var. Bunlar yan yana geldiği zaman insanlar AVM’yi tercih ediyor” diye konuştu. AVM’lerin, Başkentlilerin hayatını geçireceği sosyal yaşam merkezleri haline geldiğini anlatan Işıldar, şunları söyledi:

Yedi tane daha açılıyor

“Şu an Ankara’da 31 tane AVM var. Önümüzdeki yıl yedi tane daha AVM açılacak. Ankara’daki alışveriş merkezlerinin büyük bir kısmı büyük ölçekli. Başkent’te bin kişiye 215 metrekare kiralanabilir alan düşüyor. Bu rakam İstanbul’da 201, Türkiye ortalaması ise 82. Bu, Ankaralıların sosyal hayatıyla ilgili bir konu.
Ankara’nın batı aksında ciddi bir rekabet var. Rekabet ortamında her AVM kendi imkanları ölçüsünde bazı aktiviteler yapıyor. Bunların hepsi tüketiciye yarıyor. Bu rekabet önümüzdeki günlerde daha da artacak.

Serbest piyasa düzeni

Serbest piyasa kendi düzenini kurar. İşini iyi yapan, yatırımını doğru yapan, iyi yönetilen, iyi bir mağaza karmasına sahip olan AVM’ler her zaman önde yer alır. Bu düzen rayına oturacak, bir takım doğal seleksiyonlar yaşanacak. Bunlar önümüzdeki yıllarda kendini gösterecektir. 2010 verimli bir yıl oldu. Ziyaretçi sayılarımızda yüzde sekiz, toplam AVM cirosunda yüzde 15 büyüme sağladık. 2011’de bunu devam ettirmek istiyoruz. Ziyaretçi sayısında 2011’de yüzde 10’luk bir büyüme hedefimiz var.

Hedeflerimiz katladık

2010 yılında 20’ye yakın sergi, 10’dan fazla performans gösterisi ve atölye çalışmasına ev sahipliği yaptık. Tüm yıl boyunca tüketici kampanyalarımız devam etti. Yüzde 98’lik bir müşteri memnuniyeti oranı yakaladık. 2011’de bu oranı yüzde 99’a çıkarmayı hedefliyoruz. Krizin etkilerine rağmen hem müşteri sayısında, hem toplam cirolarda, hem de müşteri memnuniyet oranlarında olumlu bir artış söz konusu. 2011 yılı krizin etkilerinin daha az hissedileceği bir dönem olacak. Bu hedeflerimizi ikiye katlayarak 2011 yılında daha çok çalışacağız.”