85 milyar dolarlık ciroya sahip Alman mobilya pazarında yer edinebilmek için, Möbelverteiebes şirketini kurduklarını belirten Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, Alman müşterilerinin zevklerine hitap edecek koleksiyonlar hazırladıklarını söyledi.
Doğtaş, yıllık 85 milyar dolar cirosu olan Alman mobilya pazarına, Almanya merkezli faaliyet gösterecek "Möbelverteiebes" (MD) isimli bir şirket kurarak adım attı. Şirketin yönetimine Alman mobilya pazarının önemli isimlerinden Arthur Hecht getirildi. Doğtaş'ın daha çok Türkler arasında tanındığını, amaçlarının sadece Türklere değil, asıl olarak Alman tüketicilere ulaşmak olduğunu söyleyen Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, "Almanya büyük ve istikrarlı bir pazar. Bu pazarda yer almak için Almanca ismi olan bir şirket kurduk" dedi.
Almanlar'a özel tasarım yapıldı
Almanya'nın Köln kentinde 2006 ocak ayında düzenlenecek uluslararası mobilya fuarına yeni markalarıyla katılacaklarını da belirten Doğan, "Bu fuarda ilk kez MD markasıyla Alman mağaza zincirleri ve toptancıların karşısına çıkacağız. Fuardan olumlu sonuçlar bekliyoruz" diye konuştu. Doğtaş'ın Alman tüketiciler için kurduğu Alman MD şirketinin Genel Müdürü Arthur Hecht ise Köln Fuarı için Alman kullanıcının seveceği özel modeller hazırladıklarını ve hazırlıkların 3 ay sürdüğünü söyledi. Alman tüketicilerin zevklerini, Doğtaş kalitesi ile birleştirmeyi amaçladıklarını belirtti.
Türk mobilyası avantajlı
Alman pazarında Türk mobilyasının şansı büyük olduğunu söyleyen Hecht, Alman pazarında Polonya, Çek Cumhuriyet ve Çin'de imal edilen mobilyaların satıldığı bilgisini verdi. Türkiye'nin mobilya maliyeti ve kalitesi açısından bu ülkelere karşı bir çok avantajı bulunduğunu söyleyen Hecht, "Türkiye'nin işçilik maliyeti açısından Polonya'ya, pazara yakınlık açısından ise Çin'e göre avantajlı konumda. Avantajlarımızı, tasarım ve kalite ile birleştirerek Alman mobilya pazarında yer edineceğiz" dedi. Hecht, Türkiye'deki çalışan kalitesinin Çin'den daha iyi olduğunu da vurguladı.
Doğtaş Alman tüketicilere ulaşmak için bir yandan Alman markası ile üretim yaparken, bir yandan da kendi markası ile dağıtım yapmaya devam edecek.