Şişe Cam, 34 Milyon Dolar Yatırdı Oto Camı Katladı

Otomobil sanayinde ihracata dayalı üretim artışı, yan sanayide de etkisini gösteriyor. Şişe Cam Topluluğu'na bağlı Kırklareli'ndeki Trakya Otocam Fabrikası yıllık 600 bin olan oto camı kapasitesini yeni yatırımla 1.2 milyon adede çıkarttı.
ŞİŞE Cam Topluluğu'na bağlı Kırklareli'ndeki Trakya Otocam Fabrikası, yeni yatırımlarla büyümesini sürdürüyor. Otomotiv üretiminde çok önemli bir yan sanayi olan cam üretiminin öncüsü Trakya Cam Sanayi A.Ş Otocam Fabrikası, kapasitesini yılda 600 bin araçtan 1 milyon 200 bine çıkaracak 34 milyon dolarlık yatırım sürecinin ilk aşaması olan Temperleme Hattı'nı, 7 milyon dolarlık harcamayla tamamlayarak hizmete açtı.

İş Bankası Genel Müdürü ve Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Özince, açılış töreninde yaptığı konuşmada, Atatürk'ün talimatlarıyla kurulan bu şirketin yalnızca şişe ve bardak değil, otomotiv ile inşaat sektöründe kullanılan çağın ürünlerini de ürettiğine dikkat çekti. Özince, ‘‘Artık arzu edilmeyen krizlerden kurtulmak için üretmeden tüketmekten vazgeçmemiz lazım. Katma değeri yüksek ürünler üretmeliyiz. Rekabet gücü sağladığımız alanları çok iyi korumamız lazım’’ diye konuştu.

Trakya Cam Sanayi A.Ş Otocam Fabrikası Genel Müdürü Selçuk Demirkıran da, Trakya Otocam’ın 34 milyon dolarlık bir yatırımla, yılda 600 bin araç seti olan kapasitesini 1 milyon 200 bin araç seti düzeyine çıkaracağını bildirdi. 2005’de tamamlanması planlanan genişlemenin ilk aşaması olan Temperleme Hattı’nın 7 milyon dolarlık yatırımla tamamlandığını belirten Demirkıran, şunları kaydetti:

‘‘Kuruluşundan 2000’e kadar kapasitesini yüzde 63 artıran Trakya Otocam, 2000-2005 yılları arasında yüzde 143 ilave büyüme sağlamış olacak. Yeni hattımız sayesinde sadece bu yıl kapasitemizi yüzde 36 artırıyoruz. Böylece kapasitemiz yıllık 850 bin araç set seviyesine çıkacak. 35 milyon dolarlık ciromuzu da, 2005 yılında 90 milyon dolara çıkarmayı hedefledik.’’

Türk otomotiv sanayinin daha yüksek katma değerli ürünlere odaklanması gerektiğini vurgulayan Demirkıran, ‘‘Bu bağlamda otomotiv yan sanayimize de çok önemli görevler düşmektedir. Ana sanayimize omuzverebilmek için onlar kadar hızlı koşmamız gerekir diye düşünüyoruz’’ dedi. Demirkıran, dünya cam üretiminin yüzde 3'ünü gerçekleştiren Şişecam’ın 1.5 milyar dolarlık satış gerçekleştirdiğini, 500 milyon dolarlık kısmını ihraç ettiğini bildirdi.

Destek olmayanlar köstek de olmasın

CAM sektöründe rekabetin yoğun olduğunu, kár marjlarının giderek düştüğünü, başarı için desteğin çok önemli olduğunu vurgulayan Ersin Özince, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘‘Özellikle ülkemizde her türlü desteğin, teşviğin istismar edildiği, aşırısının beklendiği bir ortamda her yönüyle örnek, bütün işlemleri kayıt içinde olan ve yatırımlarını kriz dönemlerinde dahi ısrarlı şekilde sürdüren kuruluşlarımızın mutlaka maddi, manevi yönden iyi algılanması, desteklenmiyorsa dahi hiç değilse kösteklenmemesi uygun olur.’’