Özel firmalar tarafından makinelerde un haline getirilen camlar, yolların boyanması esnasında boya üstüne saçılıyor. Cam tozları, araç tekerlerine zarar vermiyor ve boyanın çok uzak noktalardan görünmesini sağlıyor. Boya ve cam tozunu saçmak için ülke genelinde 330 görevli, gece gündüz demeden çalışıyor. Her yıl ortalama 55 bin kilometre yol boyanıyor. Bu işlem için ortalama 8 bin ton beyaz, 200 ton da sarı renkli boya kullanılıyor. Boyaların inceltilmesi ve boya makinelerinin temizliği için 150 ton civarında tiner tüketiliyor. 2005 yılında, duble yolların da etkisiyle soğuk yol çizgi boyası ve cam tüketimi ortalama rakamları geçti. 2005’te 3 bin ton cam tozu, 9 bin ton da boya kullanılması planlanıyor. Bu boyaların parasal tutarı 18 milyon YTL. Cam küreciklerine ise 2 milyon 200 bin YTL tutarında ödeme yapılacak.
Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinin verdiği bilgiye göre, boyaya cam katılması son derece önemli. Cam tozu, far ışığında parlayarak şoförlerin dikkatinin dağılmasını önlüyor. İstanbul Ticaret Odası 41 Meslek Grubu Teknik Danışmanı ve aynı zamanda bilirkişi olan M. Salih Sipahi, boyaların ortalama 3 ile 10 dakika arasında kuruyan yarı selülozik boya türlerinden olduğunu söylüyor. Bu tür boyaların sürtünme ve güneş sebebiyle oluşan hararete karşı uzun süre dayanabildiğini vurgulayan Sipahi, yer kuru olduğu takdirde her mevsim yollarda boyama işlemi yapılabileceğini belirtiyor. Sipahi, “Boyanın üzerine cam küreciği atılması işaretlerin daha net gözükmesini sağlıyor.” diyor.
Karayolları 2. Bölge Müdürü Erol Altun ise zor şartlarda yapılan boyama ve cam tozu serpiştirme işleminin çok önemli olduğunu vurguluyor. 2004 yılında Ege Bölgesi’nde bin 350 bin metre boyama yapıldığını, bu işlem içinde 814 ton boya kullanıldığını söyleyen Altun, 2005 yılında da bin 400 bin metrekare boyama yapıldığını, 830 ton çizgi boyası kullanıldığını kaydediyor. Bu boyaların parlatılması için de 300 ton cam tozu kullanıldığını ifade eden Altun, bunun yanı sıra 22 bin standart 2 bin 500 adet de bilgi levhası taktıklarını ifade ediyor. 14 yıldır yolları boyayan ve cam tozu saçan Murat Mungan, boyanın üstüne serpiştirdikleri cam tozunu gören vatandaşların kendilerine “Neden şekeri yollara döküyorsunuz?” diye soru yönelttiğini anlatıyor.