'Kabul Göreceğimizi Anladık, Geldik'



IKEA'nın Ticari Operasyonlar Direktörü Anders Jonsson, 'Türkiye'ye gelirken büyüme potansiyeli gördük. İstikrar önemli' dedi. Türkiye'deki ilk mağazasını bu yıl içinde açan IKEA'nın Ticari Operasyonlar Direktörü Anders Jonsson, her zaman ilgilendikleri Türkiye pazarında hüsnü kabul göreceklerinin anlayınca geldiklerini söyledi.

Perakende Günleri kapsamında konuşan Jonsson, Türkiye'de ev eşyalarına olan ilginin yüksek olduğunu görünce kararlarının pekiştiğini belirterek "Maya Grubu ile güzel bir ortaklık kurduk. Ümraniye'de 3 bin metrekarelik güzel işleyen bir mağazamız var. Türkiye'ye gelme noktasında birlikte büyüme potansiyeli gördük. Şirket olarak zaten istikrarsız ülkelere girmeme prensibimizle tanınıyoruz. Dünyanın her yerinde Türkiye'den bahsediliyor" dedi.

Dünyada IKEA mağazalarının her yıl ortalama 453 milyon kişinin ziyaret ettiğini belirten Jonsson "Şu anda dünyada 227 mağazamız var. Türkiye'de açtığımız mağazayı ilk 6 ayda 2.5 milyon kişi ziyaret etti" diye konuştu. Anders Jonsson şöyle devam etti: "Biz farklı bir yol takip ediyoruz. Fabrikaya iniyoruz. Ürün geliştirirken işçilerin fikrini alıyoruz. Müşteriyle etkileşime açığız."

160 milyon katalog
Anders Jonsson IKEA'nın konsepti sayesinde müşterilerle birlikte tasarruf ettiklerini söyledi. Jonsson "Düz paketler ilham verici bir şekilde sunuluyor ve insanların ürünlere olan ilgisi artıyor. IKEA'da 18 bin 500 ürün çeşidi bulunuyor. Bunların yüzde 30'u her yıl yenileniyor. Ürün yelpazemiz son derece önemli. Her yıl 160 milyon katalog yayınlıyoruz. Bunlar 27 farklı dilde ve 52 farklı baskı yapılıyor. 33 farklı ülkede 100 bin kişi çalışıyor" bilgisini verdi.

İç piyasadan alım yaptı
Jonsson IKEA'nın en çok satış yaptığı ülkeleri Almanya, ADB, İsveç ve İtalya diye sıralayarak şunları söyledi: "53 ülkede bin 300 tedarikçimiz var. Türkiye'den bin 400 farklı mal alıyoruz. Bunların cirosal değeri 200 milyon avro. Bu rakam hızla artmakta."
IKEA'nın İsveç tarzını yaymaya çalıştığını anlatan Jonsson, şöyle konuştu: "Biz net, anlaşılır, dürüst, eğlenceli, heyecanlandırıcı olmak istiyoruz. İnsani ilişkilere daha çok önem veriyoruz. Amacımız çoğunluğa hitap etmek."