Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, konaklama
turizminin merkezi olan Talimhane bölgesinin alışveriş ve
kültürün de merkezi olması için ünlü markalarla görüşme yaptıklarını bildirdi.
Demircan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kentin en çok turist çeken
bölgelerinden olan Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesi'nin bulunduğu tarihi
yarımadada yer alan Talimhane bölgesinin, yapılan yatırım ve projelerle bölgenin
turizm üssü haline geldiğini söyledi.
Pera, Galata bölgesi, Dolmabahçe Sarayı ve İstanbul Boğazı'na erişim
kolaylığına sahip olması nedeniyle turistlerin gözde mekanı haline gelen
Talimhane'nin, yatırımcıların gözdesi haline geldiğini dile getiren Demircan,
''Bölgede yaklaşık 40 otel yenilendi. Burası 2010 yılı içinde 15 bin yataklı dev
bir oteller vadisi olacak. 5 yıl içinde de yatak kapasitesinin yüzde 50
artmasını hedefliyoruz. Konaklama sektörü emek yoğun bir sektör. Burada 4 bin
insanımız istihdam ediliyor. Bölgeye daha çok yatırım bekliyoruz'' dedi.
Belediye olarak geçen yıl bölgede yaptıkları peyzaj çalışmalarıyla
Talimhane'nin adeta bir çiçek bahçesine dönüştüğünü, otelleri, restoranları,
sokakları, aydınlatması ve güvenli yaşam tarzıyla bölgenin tam bir cazibe
merkezi haline geldiğine işaret eden Demircan, yatırımlar sonucunda arsaların
metre karesinin 3 bin dolardan 25 bin dolara çıktığını kaydetti.
Demircan, Talimhane'nin, kongre vadisine yakın olması nedeniyle de büyük
yatırımların merkezi konumuna geldiğine işaret ederek, şunları söyledi:
''Gelecekte çok büyük yatırımların gelmesiyle Talimhane daha da gelişecek,
büyüyecek. Kısa bir gelecekte Talimhane, konaklamayla birlikte alışveriş ve
kültürün de merkezi olacak. Talimhane'yi ünlü markaların da yer aldığı bir
merkez haline getirme yönünde çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda ünlü markalarla
görüşüyoruz. Bunu başardığımızda Talimhane, Beyoğlu ve İstanbul'da farklı bir
konuma oturacak.''
''Nişantaşı'ndan farkı yok''
Talimhane'de 35 yıldan beri hizmet sunan Lares Park Genel Müdürü Özdemir
Erkan da ''Talimhane'yi dünyanın en büyük oteli, sokaklarını da bu dev otelin
lobisi'' olarak tarif ettiklerini ve her lobide farklı mutfakların sunulduğu,
birbirinden değişik lezzet durakları olan, müzik ve kafeleriyle çok güzel bir
merkez haline geldiğini söyledi.
Bölgenin trafiğe kapalı olması ve yapılan peyzaj çalışmalarıyla farklı bir
konsept yakaladığını anlatan Erkan, ''Bölgenin daha da hareketlenmesi için iyi
markaların burada yer alması gerekiyor. Buranın Nişantaşı'ndan bir farkı yok.
Hatta burada trafik bile yok. Buraya ünlü markalar gelse tıklım tıklım olur.
Önümüzdeki 4 yıl içinde bu değişimin olacağını düşünüyoruz''
dedi.