''Tasarruflu Ampullerin Değiştirilmesiyle Bir Evde Aylık 20, Yıllık 250 Liralık Tasarruf Sağlanıyor''



Philips Aydınlatma Türkiye Genel Müdürü Ülkem Kırımlı, bu yılın ilk aylarına bakıldığında, alternatif olarak sunulan tasarruflu ampullerin satışlarının patladığını belirterek, ''Çok hızlı bir dönüşüm başladı'' dedi.

Kırımlı, bir program kapsamında geldiği Bursa'da, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tasarruflu ampul kullanımının giderek arttığını söyledi.

Firma olarak eski şeffaf ampullerin satışlarını 1 Ocak 2011 itibarıyla tamamen durdurduklarını ifade eden Kırımlı, ''Bu, Philips'in öncülüğünde çok önemli bir adımdı. Artık piyasada şeffaf ampule talep neredeyse bitti'' dedi.

Değişimin bu kadar hızlı olacağını tahmin etmediklerini dile getiren Kırımlı, şöyle konuştu:

''Bu yılın ilk aylarına bakıldığında, alternatif olarak sunulan tasarruflu ampullerin satışları patladı. Çok hızlı dönüşüm başladı. Satışlar, tahminlerimizin üzerinde seyrediyor. Philips olarak biz şeffaf ampul satmıyoruz. Enerji tasarrufu, kişisel bilinç haline gelmeye başladı. Eskiden önem verilmiyordu ama artık evlerde elektronik aletlerin artması nedeniyle tasarruf öne çıkmaya başladı. Çünkü son yıllarda enerji tüketimi hane başına arttı. İnsanlar elektrik faturalarını düşürmenin yollarını arıyor. Tasarruflu ampul de bu açıdan ilk sırada geliyor.''

Kırımlı, yaptıkları basit bir bakkal hesabıyla tasarruflu ampullerin bütçeye katkısını ortaya koyduklarını belirterek, şöyle devam etti:

''Bir hanede 12 aydınlatma ünitesi üzerinden hesap yapılırsa, tasarruflu ampullerin değiştirilmesiyle bir evde aylık 20, yıllık 250 liralık tasarruf sağlanıyor. Ülke nüfusuna göre hesap yapıldığında neredeyse Keban Barajı'nın bir yıllık elektrik üretimi kadar tasarruf yapılabiliyor. Özellikle günümüzde enerji kaynakları gündemde. Kaynaklar artmalı ama bir taraftan da bazı alışkanlıklar bırakılmalı, teknolojinin getirdiği tasarruf imkanları değerlendirilmelidir.''

Tasarruflu ampulleri ilk başka gelir durumu iyi ailelerin kullandığını dile getiren Kırımlı, son dönemlerde dar gelirlilerin de şeffaf ampullerden vazgeçtiğini anlattı. Elektrik faturasını düşürmesine rağmen dar gelirlilerin yeni yeni tasarruflu ampullere geçtiğini vurgulayan Kırımlı, ''Bu bilinçle de ilgili. Teknolojik bütün ürünlerde maalesef dar gelirliler geç tanışıyor. Aile bütçesinin bir takım öncelikleri var. Gıda ve giyimden sonra diğerlerine geliyor. Temel ihtiyaçları gideriyorsunuz kalanıyla tasarrufu düşünüyorsunuz. Her gelir grubu, bütçeyi düşünüyor'' diye konuştu.